lördag 1 oktober 2011

intressanta saker, jajamänsan

Först och främst har jag för mig att jag lovade en rolig historia, inte sant?
Den roliga historian kan ses som tragisk beroende på hur man ser det, en liten varning bara.

Den roliga historians huvudperson är det senaste tillskottet i min drama class och hon är verkligen i en klass för sig.
Hon:
- är aldrig sen med att påpeka när hon inte förstår något. (ja, den enda som har en hygglig ursäkt för det är ju jag, för jag pratar ju inte språket så bra. Åh, det är min bästa ursäkt! haha)
- pustar, frustar och snubblar när hon går uppför de 5 stegen upp till scenen. Svar nej, hon har nog inte varit på gymmet på senaste tiden..
- är inte försiktig med att göra grisljud, snarkningar, kalla det vad ni vill, men näsan oavsett om det står någon på scenen som försöker göra ett bra jobb.
- är inte heller rädd för att rapa offentligt. Nu pratar vi inga smårapar här inte, utan riktigt sådär så man vänder sig om och säger "EXCUSE YOU?". Ja, jag gjorde det första gången. Nu orkar jag inte riktigt längre..
- lutar sig fram mot mitt ryggstöd och är sådär obehagligt nära, trots att jag klart och tydligt i mitt tal i början av veckan sa: "Swedish people crave a little personal space". Inte nog med det, jag sneglar bak på henne, hon kollar på mig och säger "BUH!", varpå jag klämmer ur mig ett konstlat "oh" och vänder mig fram igen.

Jag försöker verkligen vara en bra människa och inte döma henne, men hon gör det inte lätt för mig!

Mamma, pappa, alla ni andra kloka människor, jag vet vad ni tycker om att jag pratar såhär, men om ni ser det från den här sidan:
Jag har helt enkelt inget annat som stör mig. 
Det är ju en bra sak.


Det här, som jag hade gissningstävling på för typ en månad+ sen var det ingen som visste vad det var.
Ser ni inte att det är färgglatt bilschampoo för tvättautomaten eller? Pff, det ser väl varenda människa.. haha.

Förresten, man vet att man känner sig välkommen när ens alldeles egna usa-pappa står i dörren och säger "Hi, my oldest daughter. How was school?"

5 kommentarer:

Kusin Ann-Sofie sa...

Kusin då! Jag skulle OCKSÅ bli galen på den där tjejen. Så nej, du låter inte jobbigt - bra du skriver av dig och inte ger igen med samma medicin gissar jag =) Du verkar ju ha det himla bra i övrigt måste jag säga! Jag höll ju på att åka till USA som au-pair efter studenten men nerverna tog över (+ mamma och pappas med för den delen...) så kul att få höra hur det verkligen är "over there" =)

Josefine sa...

Jag kan också störa mig på människor ibland, men läste en klok bok som jag numera brukar fundera på. "Man behöver inte förstå andra människors beteende, men slösa inte din energi på människor som stör dig, det finns så mycket andra/annat som man kan lägga energin på." Det ligger så mycket sanning i det. Personen som stör än vet ju oftast inte ens om att man stör sig på henne/honom.

Anonym sa...

åh, du har fått en usa-robs!

maja. ja. sa...

det var jag.

Emma-liiiiii sa...

Vad roligt det är och läsa om dina påhitt i usa, hoppas du får en fortsatt bra tid där! :)