onsdag 19 oktober 2011

dagens nya upptäckter:

numero 1:
I mataffärerna (de som är normalstora, inte gigantiska) duschar de grönsakerna ungefär en gång i minuten. Uppe i taket på hyllorna sitter en sprayapparat som skjuter ner ett fint litet regn så att grönsakerna ser riktigt fina och färska ut.

numero 2:
Jag gjorde mig själv riktigt besviken idag hos fotografen. Jag gjorde såna typiska amerikanska poser; handen på halsen och den andra handen greppandes den andra handleden; satt i en fåtölj jätteobekvämt och onaturligt; BAR SMINK; och ja, jag log överdrivet och amerikanskt.
Jag trodde jag var bättre än så. Det är helt okej att håna mig nu.

Och kusin, nej, det är inga havsmöss hon har skaffat sig. Jag blev lite full i skratt när jag såg länken och läste att de blev 1,5 m långa. Hennes sea monkeys kommer bli max en halv centimeter ;)
Idag när jag kom hem var Jenna extremt uppspelt och ivrig att visa oss de mikroskopiska vita prickarna i det lilla akvariet. Ingen såg några sea monkeys förutom Jenna, för henne så dansade de och var jättejättejättejätte glada sa hon.

Vad mer har hänt?

- Miley dreglade på min plånbok

- Blev kallad till receptionen idag som "Mejlin"
På tal om det så har jag blivit tvungen att amerikanisera mitt namn lite. Försöker presentera mig som "Maulyn" så att jag slipper bli förväxlad med "Molly". Det hände senast idag. Yay.

- Slutade prata engelska ett tag under lunchen. Mina vänner var jättefundersamma och häpna. Haha, otroligt kul. Särksilt eftersom de frågade saker som: "How do you say I have big tits in Swedish?" och jag svarade "vad pratar ni om? kan ni inte bara prata som jag förstår?"på svenska. De fattade dock inte att jag låtsades inte kunna språket så de sa "svenska måste vara hur svårt som helst. Jag frågade hur man säger ett enda ord och du säger en hel mening."


Ps, jag gillar när ni kommenterar! :)

2 kommentarer:

Kusin Annafia sa...

Hm, ge mig ett vetenskapligt namn! För om man översätter sea monkeys så blir det sjöapor (tyda.se) och det var ju tydligen synonym för havsmus. Finns säkert många olika arter och storlekar såklart =)

Anonym sa...

NUSO hade konsert i går och vi alla saknar valthorn och framför allt saknar vi dig.
Hoppas att du har det bra och att du kommer tillbaka till oss.
leif