tisdag 25 oktober 2011

Sitter vid köksbordet och gör läxor, precis som min värdmamma som har massor med pappersarbete kvar från jobbet och min värdpappa som gör min värdlillasysters läxor. Komiskt och hemskt på samma gång. När jag får barn tänker jag inte skämma bort dem, hur frestande det än kanske är.

Idag vaknade jag och kände att fyfan vilken skitdag. Och så hade det nog fortsatt om inte Aimee hade muntrat upp mig innan jag hade varit i hennes bil i mer än 5 sekunder. Jag har inte så många vänner här än, men de jag har är himla bra.

Sen blev jag lite gladare när vi stannade vid Mill Mountain, våran coffee shop. Nu är vi där såpass ofta att ni inte ens behöver säga vad vi vill ha. Det låter kanske som en småsak men det var väldigt fint för mig. Ett tecken på att jag faktiskt bor här nu. För nu.

Resten av dagen var helt okej. Jag åkte hem gladare än jag åkte dit iallafall.
Och i drama class idag var det några poliser som informerade oss om att man inte ska använda droger och dricka alkohol, och särskilt inte när man kör bil. På vägen hem såg vi en bilolycka.

Nu ska jag duscha och lägga mig i min redan uppvärmda säng.
Grattis Johan på födelsedagen! Min familj tycker att det är gulligt att vi pratar oftare nu när jag är här än när jag är hemma. Det tycker jag också är bra :)

Inga kommentarer: