måndag 24 oktober 2011

Resumé av helgen

Lördag: Busch Gardens
 Är det något man måste göra i Amerikatt så är det åka bergochdalbana! Det var minst så högt som det ser ut som på bilden. Det var hysteeeeeeriskt kul och jag åkte allihopa. Jenna är fortfarande för liten för att åka monsterattraktionerna så vi splittade upp oss så alla fick som de ville.
 Mina fina värdföräldrar. Vi hade en jättebra dag (bortsett från mina två snedsteg i skräckavdelningen.
1. Det var en bro man kunde gena igenom. Dock fanns det livsfarliga monster på den och som ni kanske vet är jag lite chicken när det gäller skräck. Bakom första gömstället blev jag så rädd att jag petade mig själv i ögat och kontaktlinsen åkte ur sin plats. Så ja, vi gick till första hjälpen stugan och jag rättade till linsen och valde att gå omvägen sen.
2. Köade i säkert 20 min till vad jag trodde var en åkattraktion. Det var en skräckkammare. Jag var livrädd under hela turen och nånstans i mitten råkade jag smacka till en zombie i ansiktet. Man ska ju inte röra dem men det var en reflex. Det var en jävla smäll! haha)
 Vi kom fram till hotellet i mitten av natten och vi såg inte hur fint det var tills vi (vilka vi? jag sov och vaknade av ljuset) öppnade gardinerna. Atlanten, jo jag tackar!
 Och oj, ni får luta på huvudet, frukosten! French toast med florsocker på, lönnsirap och jordgubbar. Herreminskapare tur att vi inte äter hotellfrukost varje frukost.
 Sen var det dags för bad i Atlanten.
 Ser ni vilken utomordentlig storasyster jag är? Hihi, hon är söt ibland min lillasyrra. (När hon inte gnäller, tjatar eller är allmänt skitjobbig vilket är typ 50% av tiden. Nu tillexempel. Gaaaah)
Men jajamänsan, jag badade och det var rätt skönt. Bada i havet den 21 oktober. Jag kan fortfarande inte förstå det.
 Här är hotellet vi bodde på. Förhoppningsvis åker vi tillbaka för Thanksgiving :)
Vi hyrde en trampbåt fast cykel. På land alltså. Eller, en cykel där 4 personer trampar om det är lättare att förstå. Det var hysteriskt kul.
Vi hängde på stranden där det var en surftävling och jag slösade pengar på Virginia Beach kläder.

Jag hade en sån himla bra helg. Det var nog den bästa hittills.
Och just det, vi måste skaffa en liten boxervalp tills jag kommer hem. Miley var på kenneln denna helg och jag saknade henne så himla mycket! Jag bara kastade mig upp från stolen och sprang ut i trädgården när jag hörde bilen komma. Nu sover hon vid mina fötter och allt är som det ska. AAAwwww! <3

Nu: råplugg. måste kunna namnen på alla muskler i armen, kunna peka ut dem på en karta och kunna deras funktion. Usch usch uscch.

1 kommentar:

ewelina sa...

jag blir så himla glad när jag läser din blogg mallan - du verkar verkligen ha det bästbästbäst!!