tisdag 4 oktober 2011

soffpotatis

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Det var en riktigt kul första halva men sen var det bara långtråkigt. Kan ni förstå att vi får en hel 90 minuterslektion att göra ingenting på? Nej, jag har aldrig gillat biologi och det där gjorde ju inte saken bättre.

När jag kom hem från skolan väntade världens bästa usa-pappa och -hund på mig och ungefär 7 minuter senare var vi på väg till gymmet. Efter vi har varit på gymmet går vi alltid ut på restaurang och äter. Och ja, det är tydligen okej att komma svettig och dan (jajamän, östgötskan sitter i!) till en restaurang. Det är ju lite annorlunda. 
Men nu till det viktiga. Maten. 
Vi käkade på Famous Anthony's. En helt vanlig restaurang som är kända för sina hamburgare. Sagt och gjort, jag fick in en, lyssna på det här, kycklinghamburgare med mozzarella och tomatsås, sallad som smakade klorvatten och tomater. Och just det, pommes frites såklart. Himmelskt gott. 
Okej jag är inte klar, vi delade på en efterrätt också, på en måndag! Efterrätterna är så stora att de räcker gott och väl till 4. Det var en nybakad brownie med grädde, glass och chokladsås. Förskräckligt onyttigt och hela syftet med att gå till gymmet var bortkastat. Inte för att jag bryr mig (så länge jag får plats i mina byxor, för annars blir det andra bullar!)

Nu ska jag fundera vidare på min sketch assignment för torsdag. Det ska vara hyllning
(Hallå, jag var tvungen att använda Google Translate för att komma på ordet. Haha, jag är stolt över mig själv. Tänker börja skriva hälften av mina meningar på engelska snart... ;) Nej.)
som sagt, en hylling till en tjej som blev mördad. Det ska innehålla handavtryck och en kedjereaktion. Det ska dessutom tryckas på t-shirtar till hela skolan och det ska vara i grått och rött. Så jag har lite att fundera på. 

Nu är det läggdags i min fluffiga underbara säng. 
Idag har varit en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar hur stor den däringa hamburjarn va? din far fundrar över brownisen, va den me nötter eller??

Tja från mig döö.

mamma sa...

Hejsan,
Vad gott det låter! Nu blir jag hungrig.
Nu är jag hemma igen från kursen i Bollnäs. Det har varit jättebra och trevligt! Du pratar om östgötska, men jag har hört så mycket olika härliga dialekter de här dagarna. Det har varit med kollegor från hela landet.
Fortsätt ha bra dagar!
Kram