söndag 16 oktober 2011

a non girly girl

Idag har varit, och är fortfarande helt fantastisk.

1. Pappa, om du vill att jag ska komma hem så har du en särskild sak att jobba på.
Igår när Shannon kom hem från jobbet var det första han sa: Hey Malin, du you wanna go shopping?
Bara så att du vet.... haha ;)

Så igår var vi på en mini-shoppingtur. Jag köpte lite presenter som ska skickas hem till Sverige bl a. Sen käkade vi middag på Cici's Pizza. Herreminskapare. All you can eat, onyttig flottig pizza! Som tur var hade de en salladsbar också. 
Efter det gick vi till himmelriket. Nästan bokstavligen. Det var en tygaffär.
(Ikväll ska jag ta mig en titt på symaskinen här hemma ::))

Och så idag var THE BIG DAY OF SHOPPING!
Först gymmet såklart, dusch och iväg. Vi åkte till Valley View Mall som är köpcentret här i Roanoke. Där finns allt man kan tänka sig och ja, mina pengar tog slut rätt snabbt. (Och så tog jag ut $100 mamma, men jag har kollen!) 
Jag köpte:
-ett par jeans som var lagom långa!!!!!! $30 = 200 sek
-en finfin vit tjocktröja som passar utmärkt till mina skinny jeans, $30, och det tyckte jag var dyrt, haha. Börjar vänja mig vid superlåga priser..
- en blå tröja med vita ränder. Den är ganska tunn med långa ärmar och rolig krage. $6. Jajamänsan, 40  kr, helt okej!
- ett blå/vit randigt linne. $5, mmmmm, bäst jag shoppar ihjäl mig här så jag slipper köpa dyra kläder i sverige
-en svart pennkjol där man inte får käka för mycket pizza om man ska få plats, haha. Den är skitsnygg! $16, ca 100 sek
- en ROXYtjocktröja fast tunn. Inhandlad på Marshall's som är typ som Ullared, de köper in grejer från affären när de inte vill ha det längre och säljer det för halva priset. Ordinarie pris var $50 men jag fick den för $25, ca 180 spänn. 
- en helt underbar sjal!! Jag älskar den! $15, 100 kr
- en bodyshop body butter som luktar wild cherries, $6, ordinarie pris är väl $18 så det var en bra deal!

Yes, fick allt det här för 1000 spänn, och det mesta är ju märkesgrejer. Fan vad jag är bra! Vilken talang. Ska införa det i mitt cv: en utmärkt bra shoppare.

Har jag sagt att min familj är underbar? 
Tack så hemskt mamma och pappa för att ni lät mig åka! Det här är helt rätt.
Nu är det utfodring som pappa skulle säga. 

Kramkalas!

2 kommentarer:

mamma sa...

Hallå shopoholic! Fast kul att du har hittat ett alternativ till Ullared. Du verkar ju har gjort riktiga fynd. Va bra att du hittade jeans, jag har lämnat tillbaka dem jag skulle ha skickat till dej.
Vi håller på med det sista av målningen i förrådet. Det börjar vara ganska kallt, så det tar lång tid för färgen att torka. Sen har jag förberett för hösten/vintern och kastat blommorna på altanen.
Nu ska jag sova - god natt!

elin sa...

haha du behövde verkligen en sjal malört (testar ett nytt smeknamn). håll i hatten och så! är så glad att du är glad. puss