tisdag 4 oktober 2011

sitter här och har det bra

Ja, läs rubriken. Jag har det väldigt bra.
Miley gjorde hunden (ja, hon är ju hund) utan att skvätta saliv på mig. Kan man annat än vara glad?

Här kommer lite bilder från helgen då Shannon, Jen och jag åkte till Jeter Farm. (Con var inte med pga en väldigt tråkig händelse, mamma, du kan väl vidarebefodra mailet till far?)
Vi hade jättekul. Det fanns massor av gulliga djurbäbisar, halm att leka i, en traktor med en kärra med halmbalar på som man kunde sitta på (Kul att min svenska utvecklas så fint......), äppelsaft att dricka och många andra roliga saker.
 Till exempel en Corn Maze. Majslabyrinten är gjord av ett delvis nedhuggna majsväxter som bildar en labyrint i ett majsfält. Man får en karta och sen är det bara att gå vilse, eller springa vilse om man har en energifylld 9 åring med sig. Det var förskräckligt kul!
 Man ser majsfältet i bakgrunden, det var skitstort!
Sen var det dags för halm-rutchkana. Det var otroligt kul och min kropp har gjort ont i dagar efter det. Trots det fick jag höra att jag var en gammal tant. (Ålder är standardskämtet i den här familjen. Con kallar Shannon för "Gammal goubbe")
Och så här fint är det hela tiden. Löven har blivit gula och röda och när solen lyser blir man alldeles lycklig. Skratta på ni, men det blir man.

Nu hoppas jag på att det blir kanelbullsbak. Det är ju kanelbullens dag idag om ni hade missat det.Man måste hålla vid sina traditioner! (Haha, ironi. Om ni känner mamma så fattar ni..)
Ha det bra!

4 kommentarer:

mamma sa...

Härligt!
Jag kan bara instämma i höstfärgerna. Igår när vi åkte hem från Bollnäs, sken solen över Ljusnan och bergen runt omkring, där träden hade höstfärger. Fantastiskt!
Höstkramar

Anonym sa...

Mors!
Vad bra att du ser (nästan)allt positivt. Om du undrar vem som skrev anonyma kommentarer igår så kan du nog gissa om jag säger att jag var hos en man utan hämningar och drack öl igår. Läs mejlen.
Kramar fr far.

elin sa...

august skrev precis såhär till mig på facebook:

jag gick ner för att göra fil och müsli. skålarna jag brukar använda var i disken, så jag tog en större. Vi har två sorters skedar jag brukar använda, men båda sorterna var i disken. Nödlösningen: skeden som är ett mellanting mellan en tesked och en "vanlig". den är verkligen jätteliten, och jag har världens största skål
känns helt fel
det var visst inte lika roligt nu
när jag skrev det
märkte jag
roligare om du ser
men jag orkar inte ememessa."

jag tänkte på daimglass.
saknar dig lilla häst.

elin sa...

du har jättegrönt nagellack!!!!