onsdag 12 oktober 2011

dagen i korthet

- supersnabb skoldag. Skönt, för i vanliga fall är de långa som.. ja.. något väldigt långt.
- längtade efter att komma hem och ta en power nap för ovanlighetens skull. Men nej, Frank-fanskapet hade kissat i min säng.
- bra sak: blev tröstad av Shannon och fick en sovsäck tillfälligt. Jag älskar sovsäckar. Grön var den.
- skrev en uppsats till drama class om "svårigheter med att sätta en stor pjäs på en liten scen". Hallå? Ja, jag gjorde fulingen stora bokstäver och stora mellanrum. (Till mitt försvar fick man dubbelspacea och det gjorde inte jag, så jag ligger lugnt till ändå)
- nedskvätt med hundslem, det gamla vanliga ni vet.

OCH, Con bakade cup cakes. Ett paket med mix, olja och mjölk i pumpaformade kakformar. Och nu till det konstiga, ovanliga, goda/vidriga, vad ni vill, garneringen.
1. Frosting. Vitt, färdigt ur burken, kletigt och sött som tusan.
2. Halloween-pumpa-sockerfigur.
3. Godis. 4 små ormar som armar och ben
4. Som grädden på moset, sockerströssel i Halloweenfärger.

Jag lovar en bild inom kort.


En rätt bra dag. En rätt vanlig dag. Vardaglig.
Jan Stenmark. 

1 kommentar:

mamma sa...

Hallå Gumman,
Men hördö... när är det Halloween egentligen?? Varför kan man inte fira saker när det är dags? Nu kommer väl snart din kommentar om min syn på traditioner, men jag tar den!
Hyggligt av Shannon att rädda dig när Frank hittade din säng. Sängen kanske såg ut som en sandlåda??
Synd att vi inte kunde prata färdig på skypen sist. Hur ser det ut i helgen? Nytt försök?
Du skrev nåt om vädret och temperaturen - jag kan berätta att i morse när jag åkte till jobbet var det frost och +1'C när jag närmade mig K-holm. Vackert, men hu så kallt!
Kramar