fredag 30 september 2011

hemma från en fin dag

under improvisationssketcherna på draman idag fick jag öppningsfrasen
"It's so uncool to be tall" och jag fick starta hur jag ville.
Det kommer låta så himla tråkigt när jag berättar det såhär i efterhand men det var dagens roligaste, utan tvekan.
Så jag började gråta och hatade livet typ, och Kyle som jag spelade mot bestämde jag skulle vara min pappa.
Det han sa som skulle muntra upp mig var
"But you'll be the first one to know when it starts raining!!"

När jag inte var uppe på scen satt jag bara och njöt för att
1) jag tänkte på hur härligt det var att ha teater som ett ämne
2) vi var ett gäng som kom försent till lektionen efter lunch (lektionen är delad mitt i för lunch) och vi stod utanför så vi inte skulle störa mitt i en sketch, och vi hängde sådär som man gör i vanliga fall hemma, och det kändes verkligen som om jag har hittat mig en fin grupp vänner som jag vill vara med.

Min dramaklass är fantastiskt bra. Inte bra som i talangfull utan snarare bra som i kul.

På biologin fick jag tillbaka quizet vi gjorde igår, och jajamänsan, 100!
Så därför sitter jag framför datorn istället för att plugga till provet imorgon. Smart där!

Efter skolan skjutsade Aimee hem mig och jag kom på att hon är väldigt lik Svarta Malin. Antagligen därför jag tycker så mycket om henne :)
Vi gosade lite med Miley och katterna och sen hamnade jag vid datorn. Men Connie är på sin tjejgrupp och Jen och Shannon skulle inte komma hem förrän 7 så jag har 1½ h på mig att göra ingenting (plugga biologi kanske?). Ganska skönt faktiskt.

Okej, 1½ h krymptes helt obegripligt till 30 min. Vad hände där liksom? jag kollade på Family Guy-klipp på youtube i högst 2 minuter och tiden flög iväg. haha

Kramar från mig och min skällande hund

1 kommentar:

Malinnnnn sa...

jag låstas att det var mig du menade med svarta malin! hihihihihih
saknar dig mycket habibi