tisdag 18 oktober 2011

icky stuff

Pratar om "icky stuff" med min värdmamma. Hon påminner mig nästan dagligen att de är en alien-familj och inte alls typiskt amerikanska, vilket är bra enligt mig.

Idag var vi på gymmet, åkte till Kroger som är ett supermarket, ett gigantiskt sådant, precis som alla affärer här i staterna. Där köpte vi sushi och hör och häpna, ÅT DET INNE I AFFÄREN. Jajamänsan, mellan ölhyllorna och frukthyllorna, där satt vi. Sushi, iste och bananvaniljsås med banan och kakor. Smaskens. 

Jenna har köpt ett till akvarium förresten. Det är för hennes sea monkeys. Jag vet inte hur man översätter det men ja, det är små ägg i en påse som ska växa. Hon kan inte prata om något annat än dem. Det är roligt i 5 sekunder och sen bara irriterande. Dock måste jag slå mig själv hårt i huvudet ibland för att komma ihåg att hon är bara 9 år och inte lika mogen som människor jag är van vid att umgås med. Men Connie är bra och fattar, dessutom säger hon att det är jättebra birth control för mig. Det är väldigt vanligt med tonårsgraviditeter här så det är ett skämt om ni inte fattade det.
Nej då, så vi har det bra och sisådär. Jag fick precis en sminkkurs av Con för jag har mina senior pictures fotografering imorgon. Och gissa vad? Retuschering av bilderna är inkluderat i typ varenda paket. Så jajamänsan, era julklappar kommer vara o-finniga och fina.  

Med det avslutar jag dagens inlägg. Nu ska jag duscha
På tal om det sa Jen något väldigt roligt idag när vi satt i bilen på väg från gymmet:
Hon kramade mig som vanligt och som vanligt sa jag
- Du vill nog inte krama mig just nu för jag är svettig och dan
- But you don't feel sweaty, you're just cold and smelly?

Och i lördags sa hon att jag luktade sushi. 
Men hon är fin, hon. 
Natti natti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det verkar vara en kul unge. Blir glad att det ni nu är två som verkar ha lite "pappahumor":)
En sak förstår jag inte, på vilket sätt är din värdfamilj annorlunda i jämförelse med andra amerikanska, förutom hälsan?
Åker imorgon till Göteborg och hoppas få godkänt på första delen i min utbildning. Ska försöka träffa Tilda oxå.
Kram fr far.

Annafia sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Havsmus
Sicken tur att du har en biolog till kusin - är det såna här hon köpt måntro? ;-)