söndag 9 oktober 2011

old lady

Jepps, rubriken är mitt nya smeknamn här hemma. Jag gillar att lägga mig tidigt och mina leder knakar som på en gammal tant.. det är smällar man får ta helt enkelt. Haha

Den här helgen har varit himla bra.
Fredag:
Laura, min local rep, världens bästa dessutom, kom hit och kollade på film tillsammans med oss. Vi åt pizza och godis som Laura hade med sig. Fint var ordet :)

Lördag: Upp tidigt men vi kom ändå inte iväg förren försent, haha. Shane kom hit och vi åkte till West Virginia får att åka med ett gammalt ånglokomotiv. Vi åt pumpaglass i solskenet och det var himla mysigt.

Söndag: Idag fick vi äntligen sova ut lite. Finkläder på och vi åkte till kyrkan. Det var en ovanligt kort gudstjänst (tack!!!!) och vi åkte direkt till gymmet. Dock öppnade det inte förrän 1 och klockan var bara halv tolv, så jag laddade ner Skype på iPad:en och snackade med pappa och Tiina. Det var kul.
Sen var det löpning som gällde, dock var det segt för vi har inte tränat på länge och stämningen var inte på topp. Föräldrar kan vara så barnsliga ibland. Oj. Haha, jag refererade till dem som föräldrar. Det var ju fint.

 Sen åkte vi hem och jag tog Miley på en långpromenad så nu är både hon och jag dödströtta.

För övrigt, gnälliga barn, spel som låter för mycket, och att hitta leksaker i mitt rum som jag är helt säker på att de inte är mina, går mig på nerverna.

För övrigt 2, min vän Aimee har blivit grounded. Hon var hemma hos sin pojkvän och somnade, helt oskyldigt (antar jag med tanke på hur pryda de är här), och vaknade inte förrän midnatt. Nu har hon ingen bil " for a while". Gud vad hårt! Jag berättade för mina vföräldrar och de sa "jamen det är ju rätt. en regel är en regel" men .... åh. Det var väl ingen stor grej heller? Alltså visst en liten utskällning, men ingen bil på obestämd tid?
Jag föredrar svenska regler och konsekvenser där man kan snacka om saker istället för att vara så barnslig.

Tack och hej, nu ska jag äta mat.

1 kommentar:

mamma sa...

Hejsan,
Jag fick inte till skypen igår. Kan vi höras när jag kommer hem ikväll?

Kram