måndag 10 oktober 2011

studiedag

jajamänsan, idag är vi lediga från skolan.
Det är teachers' workday. 6 veckor har gått och det är dags för betyg.
Betyg som man får om man har gjort läxor varje dag, kopierat svar direkt från boken och memoriserat bokens formuleringar till provet. Kul att det är booksmart och inte streetsmart som gäller här.. passar perfekt.

Nej, så idag är jag ledig.
Plan 1 var att åka med Aimee till vårat gigansktiska shoppingcenter (som jag har varit i typ 2 gånger än så länge..) men nu är hon ju grounded så där sprack det.
Plan 2 var Shannons skämtplan. Han skämtar hela tiden om att jag är en sån tjejig tjej (och alla vet väl att det inte är sant?! Är det någon som är manlig så är det väl jag?
Iallafall, han tyckte att jag skulle stanna hemma och jobba på hans bil och bli oljig och svettig. Jag avböjde vänligt men bestämt.

Måste bara avbryta här. Vet ni vad mitt favoritljud är?
Mileys öron när hon skakar på sig. Ni vet flapflapflap. Jag hörde det precis genom väggen..Åh jag älskar det.
Fina fina Miley
Så plan 3 blev *trumvirvel*
FILM hemma hos Aimeeeeeeee. Men det blir inte förrän vid 4-tiden och innan det ska jag ha hunnit:
-skypa med mor min
- ut och springa med Shane och Shannon. SE, inte är jag någon tjejig tjej inte!! Ut och springa med grabbarna, jo jag tackar!

Nejhej, om man skulle ta och.. ja.
Om ni har märkt att det är väldigt snålt med bilder så är det för att vi har bytt internetgrej så vi har 2gig/månad och utöver det måste vi betala. De har sagt att det är klart att jag måste få ha kontakt med hemma och sådär men jag vill inte slösa eftersom Skype och Spotify tar en hel del och så. Men betala för mig, det får jag inte göra. Så ja.. jag snålar.
Så därför, det jag önskar mig är CDskivor. Skicka bra musik.
Vet ni vad jag vill ha? en Lars Winnerbäck skiva. Skratta inte. Jag är faktiskt allvarlig. Jag vill ha den där Aldrig riktigt slut finns.
Haha, Josefine, nu blir du stolt va? :D
Skicka den här till mig!


Puss och kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte går det nog större nöd på dig. Du verkar ju göra en massa roliga saker. Här regnar det. Har varit hos farmor och ätit porterstek ikväll. Annars e allt bra. Hälsa dina värdföräldrar att jag instämmer i att REGLER ÄR REGLER. Dessutom att det finns många förälder (din far tex) som inte tycker om den svenska kulturen om att allt i alla lägen kan/ska diskuteras o ifrågasättas.
Stora kramar från far.

Josefine sa...

Malin! Du får nog förklara varför vi skulle skratta! Lasse är ju kungen! Skivan är på G!

milin sa...

malin jag tycker att de grabbarna har otroligt flickiga namn <3