tisdag 25 oktober 2011

en jättebra dag

Idag vaknade jag av min specialdesignade väckarklocka, min lillasyster.
Sen åkte jag till skolan och hade en jättebra dag. Det var ingen vanlig dag utan det var Rachel's Challenge. Googla om ni är intresserade, det var handlar om skottlossningen på Columbine High School, Colorado och om en speciell tjej som blev skjuten där. Vi hade inga vanliga lektioner utan var i smågrupper efter class och bokstavsordning. Det är lite knepigt att när man har 300 personer i sin klass. haha

Men jag var i en trevlig liten grupp där jag kände typ 5 från innan. Dock valde många att skolka idag så vi var inte så många. Lärde känna den andra utbytesstudenten på min skola som är från Indonesien. Hade en jättetrevlig lunch med nästan alla mina vänner på lunchen (det händer vanligtvis inte eftersom lunchen är uppdelad i 3).
Dessutom fick jag en komplimang av en gullig kille från min drama class idag. Vi fick en liten papperslapp som skulle häftas ihop till en ring som i sin tur skulle bilda en lång kedja av pappersringar.
"Wow, gör ni det där ofta i Sverige eller? Du bara *vifta med händerna* och så har du den."
Trodde han skämtade först,det är ju en dagisgrej att häfta ihop två ändar, men nej. Haha, jag blir jätteglad av de där kommentarerna från killarna för de är så tafatta och gulliga. Killarnas komplimanger handlar aldrig om utseende utan det är bara gulligt.

Och sen hade vi en annan lärare sista lektionen. Och på franskan har vi franska namn och läraren frågade om "mejlyn" var mitt franska namn. Jag sa, nej det är mitt.. eh.. svenska?
- Sverige? Fick jag till svar. Jag blev alldeles till mig och vi pratade bort nästan hela lektionen om när hon var i Holland och träffade två svenskor, samt om Stieg Larsson böckerna.
Så jag traskade glatt ur skolan och åkte med snälla snälla Aimee hem.

Sen hade jag katt-skype med pappa, Tiina och Mattis. Det var coolt. Och så grät jag lite, vilket var ocoolt men det gör inget.

Förresten är helgen planerad nu. Ska hem till Laura med Anna, Key och ev de andra utbytesstudenterna här i närheten. Halloweeeeeeeeeeeen!
Nu ska jag återgå till pluggandet och sen ut och springa en sväng.

Kramisar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin! Idag på mentorstiden kom ditt namn upp och jag frågade hur du hade det och då sa klassen att du har en blogg och jag kastade mig på datorn efter lektionen! Du verkar ha det bra - och franska får du studera också! Vilken himla tur ! Här är allt sig likt -men lite tomt i klassen utan dig.
Kram
Ulla