torsdag 20 oktober 2011

varning för malin-humor

Igår kom jag i säng alldeles för sent. Anledningen: jag är för rolig för mitt eget bästa.

Bakgrundshistoria: Ett av våra standardskämt här hemma handlar om varningstexter på olika produkter som är helt uppenbara. Anledningen är som ni säkert vet att de stämmer varandra hit och dit om ingen talar om för dem att kaffet är hett och kan inte placeras i knät medans man kör bilen, TILL EXEMPEL.

Jag låg i min säng och skrev i Elins bok när jag tittade upp en sekund. Där stod min anisktkräm och det stod
Warning (USA): Do not eat.
Det var ju kul tyckte jag eftersom min ansiktskräm är från Finland och säljs även i Sverige, men inte fick vi någon varning. Så jag drog på mig ett par shorts och gick ut i köket för att visa Shannon och Connie. Vi skrattade åt det och Connie frågade om jag kunde läsa vad det stod på hennes som stod på köksbänken. Jag såg att den hade en norsk flagga på sig och jag fick en riktig snilleblixt.
Jag tog den norska i min högra hand och den finska i min vänstra och sa:
- HEY! I'M A MAP!

 Kunde inte representera Skandinavien på ett bättre sätt! haha

Här är min nya hoodie. LBHS, go cavs!
Och den lilla lappen som sitter ovanför min säng säger:
Vågar man inget så vinner man iget. Och så har jag tryckt in ett N så att det är rättstavat också. haha

Som sagt, kvällshumor och jag är för rolig för mitt eget bästa.

Nu ska jag ta på mig ett par jeans och åka ut och äta middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ Malutta!
Hoppas inte pappas braiga tips inför föredraget kommer försent.
1. Försök att i god tid få rätt inställning genom att slå bort negativa tankar, typ: Det finns 1,7 miljarder kineser, hur många av dem bryr sig om hur ditt framförande blir. Vad kommer det är föredraget att betyda i ditt liv om fem år.
2. Även om du e taggad - tala långsamt och tydligt.

Måsta dra till jobbet nu. Tilda hälsade och jag klarade examen kanonbra.
Kram fr far.

mamma sa...

Haha, fortsätt med mer Malinhumor! Ett tips till är att du tar med dej lite av den på måndag.
Kramar