torsdag 15 september 2011

godkväll

Dagen har varit fin. Aimee hämtade mig som vanligt och vi tog som vanligt vägen förbi Mill Mountain som är ett café där jag köpte blaskigt iskaffe, inte som vanligt och kommer inte bli det heller, blä!

Sen hade jag som vanligt bild, som vanligt, nästan. (Nästan:et är ganska fint och står nedskrivet i min anteckningsbok och kommer få läsas av mig och min bästa hest)

Speech and Drama. Inte som vanligt eftersom vi har börjat med speech istället för vanlig teater. Förskräckligt svårt men också mycket kul.
Jag stod på scenen, fick ett ämne och skulle prata helt vanligt om det men här kommer kruxet, göra det med så få filler words (eeh, uum, aaaaaand, you know) som möjligt. Dessutom sitter resten av klassen och räknar hur många man ändå använder sig av. En del tyckte det var skitjobbigt och de håller jag med om, men jag gick ner från scenen med känslan att "det här behöver jag träna på" utan att sura över att jag inte redan kan det. Det kändes bra!

Sen var det lunch och jag var uttåkad till döds.Vem som dejtar vem, vad som hände i senaste avsittet av Jersey Shore, vad för nyans de har på det färgade håret, vilka det är catfight emellan,  DET GÖR MIG DETSAMMA!  Imorgon ska jag fråga om jag kan hänga på några seniors från drama class och äta med dem istället.

Franskan är trevlig. Vi håller oss dock väldigt sällan till ämnet och det är som sagt mycket trevligt. Jag har förresten tappat bort min fina franska accent. Mötte min lärare, Mme Scott i korridoren och hon sa bonjour med en amerikansk dialekt och jag svarade ungefär [båånshoore]. Tack och bock!

Det här är min bild till en sketch assignment imorgon. Det är smart att börja svagt så ser det ut som att jag utvecklas jättemycket sen ;) Fast fotot gör bilden sämre när jag tittar närmere efter..
Ser ni att jag svettas förresten? Min panna är lite glansig. Det är helt vansinnigt. 26 grader var det vid 5 tiden och jag var ute med Miley och i den takten hon traskar är det inte lustigt att jag blir varm. Haha

Kram
/ ert svetto

1 kommentar:

Anonym sa...

MORS!
Kul att läsa om din skola. Snart börjar spöktimman här i Sverige. Det är mörkt men inte lika blåsigt som det varit senaste dagarna (storm).
Hälsa värdpappan att skjuter bättre än springer. 33.11 på 7,5 km. Är väl hyggligt nöjd eftersom jag var sjuk för två dagar sedan. imorgon blir det stafett, ska pressa mig ordentligt eftersom det bara är 2,5 km och jag räknar med att "plågan" är över på tio minuter*L*. Nej nu måste jag till snarklådan. Mejla om tid när vi kan prata i helgen. Jag kan vilken tid som helst i helgen, bestäm en bara, natt går bra.
KRAM fr far.