fredag 23 september 2011

finfin dag

Det är så himla konstigt hur tiden flyger iväg. Imorgon är det min 1 månad i Amerikatt-dag.

Här kommer några bilder från helgen i Ashland med mormor och co.

 Vi var och shoppade och jag vet inte varför, men när jag är med Jen så är det liksom okej att vara hur barnslig som helst och jag är ju inte den som är den..
Vi köpte inte björnen förresten, det hade gjort Shannon så besviken/arg/sur/den här sucken som pappor gör när man har gjort något fel/ etc. Dock håller jag med honom för hela källaren är full med gosedjur och dockor och leksaker. Här är jag inte nummer ett på gatan, pappa! ;)
 Sen var det Halloweenpumpa dags. Jen älskar pumpor, hon älskar allt, så hon och jag fick 7 småpumpor av mormor att dela på.
 De var ganska gulliga. Dock vet jag inte vad jag ska ha dem till.... men jag ser fram emot Halloween. Det är en förskräckligt stor grej här, lite som julen.
(Mamma, jag har allt berättat hur du avskyr överdådiga juldekorationer och halloweensaker så därför, trotsiga som vi är, ska vi köra fullt ut. Tänkte bara förbreda dig på det ;)
Idag har den här lilla filuren gått och blivit en stor 9-åring. Det har varit kalas och jag är helt slut. Barn och deras energi alltså.. när blev jag så gammal? Bilder och allt kommer senare.

Puss och kramkalas
 och just det.

"Have you ever been to Scandinavia?"
"Ehh.. I'm from Sweden!"
"Okay.." (fortfarande ett frågande ansiktsuttryck)
"Sweden is a part of Scandinavia"
"Okay.. I feel stupid. I'm not very good with geography"

3 kommentarer:

Mamma sa...

Hejsan,
Det är helt okej att du berättar min inställning till flerfärgade blinkande belysningar och renar och tomtar på taken och överallt. Jag gillar julen, men nu är det ju så att jag bor i landet Lagom och det håller jag mig till. Jag tycker det är kul att du får se och prova på det andra, allt är stort i .....
Hälsa alla, speciellt Jenna på 9-årsdagen (lite sent kanske, men ändå)!!
Kramar

Brother sa...

Det låter kul syrran!

Själv jobbar jag på och har blivit lite krasslig men hösten har ju kommit så det är väl inte så konstigt.. Vad ska du göra i helgen? Malin och jag är ledig ikväll (fredag) så vi kanske kan "skypea"?

mamma sa...

Hejsan,
Har du sett att du fått bilder på mejlen?

Kram