måndag 5 september 2011

det bästa som har hänt idag

Pappa frågade vad det bästa som har hänt idag var.
Det är att jag inser (hela tiden, inte bara idag) att vågar man inget så vinner man inget. Därför har jag fått bra kontakt med min värdfamilj och vi mår bra och har kul tillsammans. Det är en sån himla skön känsla! 

Pappa, mina värdföräldrar tyckte att det var en jättebra grej för att tänka positivt och sådär.. De tycker att ta hand om barnen i kyrkan idag var bäst för att det gick ovanligt bra med småttingarna. 

Det är jättekul att ni kommenterar, fortsätt med det! 

Sitta och mysa i soffan en söndagkväll? Nej! haha.. 

4 kommentarer:

Mamma sa...

Hejsan,
Ja, det är klokt att försöka tänka positivt och vara glad för "små saker". Jag blir glad när jag ser er på bilden! Pratar ni med varandra via datorerna?
Kramar

elin sa...

det bästa som har hänt idag var när jag och sara var i idas lägenhet som vi och de andra tjejerna plus henrik och anton fått låna under frackveckan, för att städa tvätta och diska. och jag stod i badrummet och skulle precis sätta igång tvättmaskinen när sara som diskade i köket kommer och säger "alltså elin... jag tycker vi köper wienerbröd!" och så ringde vi moa som ändå var påväg dit och hon köpte wienerbröd till oss och så satt vi tre i idas kök och lyssnade på musik och drack kaffe och åt wienerbröd i flera timmar fast vi egentligen skulle städa.

Anonym sa...

Ha ha ja det bästa som hänt mig idag är nog att det nog kan bli en trend över hela världen att alla tänker "vad har varit bäst idag".
Vi kan väl kalla den "Matsitrenden"?
Kram till alla människor som vill vara positiva.
//FAR

mamma sa...

Kan du kolla din mejl?!
Kram