lördag 3 september 2011

kommentera mera!

Vet inte vad som är grejen, men att sova till längre än 8.00 går bara inte. Trots att det är lördag, trots att jag var uppe sent igår på football gamet.. 

Nu kommer en bildbomb! 
 Här är min familj. Det var i torsdags som vi bestämde oss för att ta med oss middagen och ha picknick på Peaks of Otter istället för en vanlig middag. Det var högt upp och jättefin utsikt!
 Som sagt utsikten. Förstår ni att jag får se det här varje dag? Eller, inte ovanifrån förstås eftersom staden ligger i dalen.
 Framme vid foten av Peaks of Otter (den ligger till vänster utanför bild). Och vi såg en utter!!
 Och deers. Vad är det? Rådjur/hjort/ren?
 Igår innan football gamet, MINA FÖRSTA AMERIKANSKA POMMES FRITES! Nu tycker ni kanske att maten ser ganska inte jätteöverdrivet stor ut, men det var salladsbuffé innan och den innehöll potatismos, cornbread (en söt muffin som de äter som mat) lite sallad såklart (med feta salladssåser) och 1000 andra saker, och det skulle man käka innan man fick maten. Jag käkade hälften och fick resten i en doggybag (för så får man göra här!)
 Här är min skolas football field. Jag fattade ungefär noll av spelet.. haha. Men det var tydligen inte därför man var där, utan bara hälsa på folk och hänga med så populära människor man kan för det är det som ger status här. Det är så larvigt och jag försöker hitta vettiga människor att hänga med men det är svårt.
 Här är jag med Anne och hennes kompis. Alla var vitklädda/målade för det är LB's färger.
 flaggor och grejer i halvlek. Det är verkligen VÄRLDENS grej med football här.
Cheerleaders

Japp, det var det det. Här kan man sitta och ha det bra. 

4 kommentarer:

elin sa...

jag blir så glad av att läsa att du har det bra och att du trivs. jag är så himla sjuk efter frackveckan. låter som jag har en tåarsk i halsen. men det gör inget, allt annat är bra! har tusen intryck att smälta. puss älskade vän

Mamma sa...

Hej Gumman,
Vad fint det är uppe i bergen! Hur långt hemifrån är det dit? Idag har vi målat till garaget. Igår plockade jag en halv korg med kantareller och trattisar - jättegott! Det blir nog hur mycket trattisar som helst, men tyvärr har de gallrat skogen vid mitt ställe vid Rejmyrevägen, så det är mssor med ris. Kramar

Anonym sa...

Oj vad vackert, syftar på utsikten, inte maten:)
Kolla din mejl.
Kram fr far

Mamma sa...

Hej igen,
Nu har farmor och jag varit på utflykt på Östgötadagarna. Vi var bl a vid hembygdsgården där du köpte vantarna och sockorna. Tanten var där i år också - hon kom ihåg dej, men tyvärr hade hon inte den modellen kvar. Hon skulle försöka få tag i likadant garn och göra ett par nya vantar åt dig. Hon var så gullig och hälsade till dej!
Kram