fredag 9 september 2011

Jag är glad!

Jag är så glad för att jag får så fina kommentarer. Det jag skrev i ett tidigare inlägg gäller när jag har hemlängtan, men den har vi inte sett skymten av på några dagar.. Det tackar vi för! (sen när blev jag "vi" förresten? Jag saknar också min humor, Tone! Det finns ingen jag har lärt känna tillräckligt bra än för att våga mig på mina skämt. Vill ju inte skrämma bort dem liksom.. )

Det blir bättre för varje dag här. Jag kommer in i saker mer och mer, får fler att prata med i skolan (och det är inte bara "wow, are you from Sweden? That's SOOOOOOOOO COOOOOOOOOOOOL". Ja, det var coolt de första 10 gångerna.) utan jag börjar få lite kläm på saker och ting så det är fint!

Idag var jag och min usapappa på gymmet. (alltså vad jag tjatar om det men det känns så duktigt att kunna skryta om det). Vi tränar inför ett lopp vi ska springa i november. Det är bara 5k men förra året sprang de på 28 så jag har lite att jobba på tills dess. Men det finns ett träningsprogram som vi anmälde oss till idag, eller det kanske var själva tävlingen och det ingick träningstid med tränare? Vet inte riktigt.. iallafalll "Couch to 5k" och vi ska springa i intermediate/advanced. Wow.. lite att jobba på som sagt.. haha.

På franskan har vi infört "swedish word of the day", en formal och en informal (även kallat "swedish cuss word of the day")

Idag åkte jag bil till och från skolan med min nya vän Aimee (observera att det är inte "vän"). Alltså- ingen skolbuss! :) Iallafall, när jag sprang ut från skolan efter sista lektionen kom en kille som åker min skolbuss springandes efter mig och frågade om jag skulle åka med. (Ja, det var jättesnällt men jag har blivit lite för inspirerad/influerad/ett annat passande ord av de näsvisa amerikanerna. Han räcker mig till revbenen och är sophmore (2 år under mig) och han är snäll (=lite jobbigt intresserad). Han blev uppenbarligen sur när jag sa att jag åker med min vän istället för han sa "Oh.. Sorry, miss popular!" Jag tappade hakan lite men försökte vara artig, typiskt svensk och säga att det är ju bara för att jag är ny som folk är snälla och så klistrade jag på mig ett amerikanskt fake smile. Det funkade! haha

På tal om översnälla killar så sitter det en vid mitt bord på biologin. Jag fick gå iväg från lektionen för jag skulle göra ett engelskatest (som alla i Botetourt County måste göra) och det var i biblioteket. Dr Mac sa "I think that was your name they were trying to pronounce, Malin" Och jag sa att jag inte visste var biblioteket låg så han började förklara. Mitt i förklaringen (som var jättelätt) räckte killen vid mitt bord upp handen sådär som man gör när man verkligen verkligen vill svara på frågan eller säga något viktigt. "I CAN TAKE HER, DR!"
Så, eskort fick jag. Under tiden vi gick i korridoren försökte han småprata lite om typ "igår när jag skulle ta lite Daimglass" haha, nej, skämt åsido. Han sa "you look like a business woman today".
Awkward var vad det var. Haha.. Vad svarar man på det liksom? Tack?
Jaja, Shannon råder mig ju att hålla mig till nördarna så han blir nog glad om jag får en beundrare.

Åh, det står förresten en ny polisbil utanför vårt hus nu. Den är jättefin och jätteny!

Nu är jag uppe i varv men jag ska försöka sova lite. Imorgon är det fredag och det ser jag fram emot! :)
Godnatt

3 kommentarer:

Josefine sa...

Jag har också kvar armbandet kring handleden som du gjorde. Påminner mig om en perfekt sommar och fina vänner!

elin sa...

haha igår när jag skulle ta lite daimglass

Micaéla aka Power puff pinglan sa...

Fina armband Malin :)
Ja har också kvar mina på handleden ;)