onsdag 7 september 2011

hemlängtan strike two

jajamänsan, idag under drama class så sa mr King att vi skulle lägga oss på golvet, slappna av och låtsas att vi var på våran favoritplats där man känner sig som mest hemma. Sen reste vi runt och kände, smakade, luktade, hörde och kände. Det var som att ge bagarbarnen glass. Idag var för övrigt första dagen som jag hade ansträngt mig att använda mascara. Strike!

Dagen har varit bra förutom en incident vid lunchen. Så här var det:
Det har regnat förskräckligt de senaste 24 h (och kommer fortsätta en vecka till) så därför kan vi inte sitta ute i Seniors area och äta, därför sitter vi på golvet i korridoren istället. Och när jag säger "vi" inkluderar jag mig själv och de populära tjejerna som är det närmaste vänner jag kommer för tillfället (det är en annan historia men det är precis som på filmer om jag säger så). Imorse när jag klädde på mig tänkte jag att det var varit så varmt tidigare dagar så jag tog på mig mina knälånga jeansshorts (som är 2 storlekar för stora och dessutom fula, men är det en dresscode så är det) och jag hade rakat benen så jag tyckte det var lugnt.
Det var det tydligen inte.
"Don't you shave your legs in Sweden?"
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag missade en liten liten liten rand vid mitt knä.

Har jag något på kinden eller vad är det?

Jaja, nog med negativt för idag. Vi har också hunnit med att gå till (åka till såklart) gymmet och äta sandwiches på Subway.

Inga kommentarer: