fredag 16 september 2011

saker som har varit bra idag

- fick fin kritik på min målning (inte skissen jag visade igår utan en målning jag gjorde) på bilden.

- teatern går bättre. Om två veckor ska jag hålla ett tal om ett valfritt ämne. Ganska förutsägbart vad mitt tal handlar om men Mr King gillade det. 

- jag frågade Emma om jag kunde äta lunch med henne istället. Det var inte så farligt och jag hade min första riktigt trevliga lunch med Emma och hennes vän Matt. (som förövrigt tränar cross country som jag var lite nyfiken på ända tills jag frågade hur långt de brukade springa. 6 miles!! 9 kilometer!!!! jätteofta!!!! nej tack.) 

- jag fick tillbaka mitt första biologiprov och jag fick 88 (på en 100gradig skala) så det motsvarar ett B. jag hade 3 fel och 2 av dem var slarv. Men det är väl egentligen inte det som ska stå på bra-listan utan att Dr McLauhlin tyckte att jag skulle vara nöjd, så det är jag!

- jag åkte med Morgan Freeman (skolbussen alltså) hem idag för Aimee hade andra planer och jag tyckte att det var mysigt. Jag lyssnade på musik, kollade på fina hus och åt tranbär. 

- Connie och jag var utomhus (!!) och sprang idag. Hon sa att det skulle vara 5 km men jag tvivlar på det.. men det var kul! De diskuterar det just nu och det var inte riktigt 5. Det gick alldeles för lätt för det.

- Shannon berättade precis om ett mail pappa hade skickat honom som var väldigt roligt. Min far har inte världens bästa engelska så därför används Google Translate. 
Pappa, "Mats" översätts till carpets, alltså mattor. Det gav oss kvällens skratt.

- "Life is good when your boxer doesn't slobber on your leg more than once a day". Jag har blivit Mileys personliga "wipe your jaws off whenever I've eaten".

Jag har det jättebra och jag hoppas att ni har det lika bra!
/Carpet's daughter

2 kommentarer:

cecilia sa...

hihih verkar ju som du har det bra maloonen! :D tkr det känns som du borde dyka upp på bussen någon dag, kan inte fatta du är så många bussar bort, om man ens åker någon buss i USA ;) gul isf kanskeee hähä

gillar mats översättningen!! haha

sorry för kopieringen!/mästerverket! sjukt snyggt ju. hultatider... ;)

mamma sa...

Hejsan,
Du skrev igår att det var 26 grader på em. Här är det tvärtom, ja inte minus, men imorse var det 6 grader, så det känns lite höstlikt. Idag på hemväg från jobbet stannade jag på mitt svampställe och fyllde korgen med trattkantareller, mums.
Fortsätt med ditt positiva tänkande! Kent hälsar!
Kramar