tisdag 27 september 2011

Hej och hå

Idag har jag gjort en bra sak. Minst en bra sak.
Det var under drama class som vi skulle hålla ett tal om valfritt ämne i minst 5 min.
Jag satte på mig min Sweden t-shirt och började prata. och prata.

Fick ganska fin respons så det känns bra. Det enda de klagade på var att mitt armband klirrade för mycket och att jag använde för mycket 'eeh..' 'uumm..' 'yeah..' men mr King sa att det berodde på att jag inte är helvan vid engelskan ännu.
Men det var kul och jag älskar att övervinna rädslor!

På anatomin var det quiz på alla ben i huvudet. Gissa vem som fick 100?
Å andra sidan gick jag inte därifrån helt glad ändå för att tönten vid mitt bord klagade på hur jag ritade och krävde att jag skulle godkänna hans och berömma det dessutom. Pyttsan!
Men sen hade jag en kul fransklektion så jag blev glad igen. Men trött.

när vi kom hem var det bara att byta om direkt och åka iväg till foten av Mill Mountain och cykla. En gnällig nioåring, en sur pms:ig 17,5 åring och en trött mamma blev ingen jättehit men det var skönt att röra på sig lite.

Är fortfarande sur. Ska måla naglarna med mina nya nagellack som doftar olika frukter när de torkat, plugga lite och gå och lägga mig tidigt. Jobbar på att vara lite gladare men det känns ganska meningslöst just nu. Ska ha på mig ballonghalsbandet imorgon, för ingen kan vara nere med en ballong.


Det funkar inte att ladda upp bilder och det funkar inte ens att publicera. Kul.

2 kommentarer:

majs-an sa...

mals! jag kan ju muntra upp dig lite med att säga att jag just i denna stund sitter och äter en clementin och kom att tänka på när vi hade vår patetiska poesiafton hos hassan och jag sulade en clementin så hårt på dig att skalet gick sönder, hahahaha. tider.

mamma sa...

Hejsan,
Ja visst känns det bra när man övervunnit en rädsla! Bra jobbat! Jag tycker att det är fullt tillräckligt att stå och prata inför många på svenska och med min engelska skulle det inte bli så mycket sagt.
Hur blev det med bilderna jag skickade? Du har inte kommenterat dem!!
Jag är jättetrött, så nu är det god natt!
Kramar