söndag 4 september 2011

svensk afton!

igår hade vi lite svensk afton här. Den innehöll mina presenter, som jag efter mer än en vecka här fortfarande inte hade lämnat, och lite svensk musik och grejer. Super mysigt!
Jag hade med mig svenskt lösgodis (det finns här men det är jättedyrt), Marabou ( vilket var väldigt omtyckt!), lite olika knäckebröd ( de läste ingredienserna och tyckte det var coolt att det var så få saker och att det var nyttigt), och lingonsylt.
Jag kan inte påstå att jag lyckades helt med tanke på att de tyckte att doppa knäckebrödet i lingonsylt skulle vara en lysande idé (det smakar sådär....) men å andra sidan dansade de till sommarklassiker som Tomas Ledin och sånt.. Någon gång ska vi baka lite ur Swedish Cakes and Cookies och Jenna läser i sin Karlsson på taket-bok.

Idag har vi varit i kyrkan men det var ingen vanlig dag, nej. Under tiden som alla gamlingar och mammor och pappor är i kyrkan så är barnen på day care och en söndag i månaden så ska man hjälpa till att passa barnen så det gjorde vi. Mysigt!

Efter det käkade vi lunch på Jimmy John's som är en helt vanlig nyöppnad sandwich restaurang. Efter det åkte jag, Jenna och Shannon och badade i gymmets badhus, så nu luktar jag klor..

Jag ve inte vad ni brukar göra om kvällarna, men såhär roar vi oss iallafall ;)

Vi kollade förresten på en kristen polisfilm igårkväll som Shannons bror är med i. Han är också polis men i Missisippi eller nåt.. Man såg honom typ en halv sekund men ändå, coolt!

1 kommentar:

Anonym sa...

MORS!
Vad är det bästa som hänt idag?
För min del var det att jag vaknade idag oxå, underbart. Det näst bästa är att jag pratat med en underbar go unge på Skype.
En helg med underbart väder här.
Tack för idag.
Kram fr far.