söndag 25 september 2011

lördagsunderhållning

Idag ställde vi klockan på halv 8 och åkte till gymmet. Vi tränar inför ett 5km lopp och tyvärr är det bara jag och mina värdföräldar som tänker springa för tid, så det är jättejobbigt just nu men det blir nog bättre allteftersom tiden går.

Sen gick vi omkring i stan ett tag, kollade i söta affärer och kollade på marknaden. Vi gick till konstmuseet och det var fantastiskt bra! Nick Cave hade en utställning, "Meet me at the center of the earth" och den gillade jag väldigt mycket.
Googla och läs lite om det vettja, (alternativt kom hit och se det med egna ögon) det var himla spännande!
Ja, det är Nick Cave som i sångaren Nick Cave.
Ja, han hade gjort isbjörnar av stickade tjocktröjor.
Ja, han hade klätt kostymer helt i knappar i vitt.
Ja, dräkterna var makalösa.

Det här är mitt tredje inlägg för dagen, så scrolla ner och läs om mina förskräckliga matvanor och Jens birthday party!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MORS!
Du verkar ju ha det riktigt bra over there, kul. Klokt att du tränar,med tanke på matkulturen. Jag är nu hemma från Grekland och det har varit kanon. När vi kom hem så sa vi (Månssons Tiina och jag) att vi faktiskt inte hadenågonting att klaga på. Vädret har varit sol o 26 grader. Som du kanske vet så står ju Grekland på konkursens brant och regering har föreslagit jättestora besparingar. Vi hamnade mellan polis och demonstranter vid en demonstration. Men vi smet in på en bar så vi klarade oss bra.
Kram till världens bästa Malin från ..........
PS. Blir lite undrande, om bortskämdhet blir en gren vid OS nästa år, ska jag inte anmäla dig då?????:)

Anonym sa...

Hej!
Kan ej sova. Sitter o jobbar vid datorn. Hör av dig på Skype om du har tid.
Kram fr far.