lördag 10 september 2011

5k

"Detta med måttenhet är du säker på att det är 5 Km? Jag fick ett träningsporgram på jobbet (av Mike) som såg jätteenkelt ut. Problemet var bara att han efter 4 h talar om att siffrorna handlar om miles och inte km!"


Jo pappa, jag är säker på att det är kilometer eftersom 5k-vadannars? Shannon sa att de sprang på 28 min (!!!) förra gånger och jag tvivlar starkt på att det var 5 miles isåfall eftersom det motsvarar 8 km. 
Jag får nog svårt att hänga med ändå. När vi är på gymmet springer jag alldeles för fort på löpbandet så jag springer bara 3 km ungefär men på 15-20 min och sen försöker jag träna lite styrka (vilket går sådär för jag är stark som en liten kyckling..Men kycklingfiléerna mår bra!)
Så nästa gång vi ska till gymmet, om det blir idag eller om vi chillar några dagar, så ska jag ta det lugnare så jag orkar hela vägen. 
Shannon är förresten imponerad av att du ska ge dig på Stockholm marathon (det är jag med såklart)!




Ha det så bra 

Inga kommentarer: