söndag 18 september 2011

en dödstrött tjej

Vet inte om jag har berättat det, men jag är inte hemma. Jag sitter istället hemma hos min värdmormor, -morfar och -gammelmormor. Vi åkte hit igårkväll efter skolan och ska vara här tills söndag. 
Jag tycker väldigt mycket om mina värdsläktingar. De är från Grekland och väldigt morföräldriga (bortsett från att de pratar engelska och är teknik-kunniga, annars är de som vilken mormor och morfar som helst). 

På tal om mormor och morfar, slå en signal och säg att jag tänker på dem och att jag har det bra.

Idag har varit en makalös shoppingdag. Mormor, Con, Jen och jag åkte till ett bautastort supermarket där man inte kan köpa en ända sak i en-pack. Det var som vanligt hysteriskt stort och vi köpte hysteriskt mycket saker. Yay! 
Dock försöker jag chilla med shoppandet så jag köpte bara en svart träningströja, en svart cardigan och tights. 

Vi käkade lunch på en jättefin italiensk restaurang, Maggiano's.  Förstförst var vi ju och handlade och där fick man provsmaka på typ allt, så vi var inte överdrivet hungriga när vi kom till restaurangen. Sen tog vi in kalamari och vitlöksbröd. Herreminskapare så gott! Vi delade på det, som dessutom var förrätt men vi blev ganska mätta på det. Sen efter det fick vi in våran mat och jag fick smaka "en liten tallrik" av mormors mat ( tigerräkor, igen! såååå gott!) . Så det var en helportion som jag fick där. Sen hade jag min egna lasagna med kyckling, spenat och svamp. Dock vet jag inte säkert hur den smakade eftersom jag tog en tugga bara för att smaka, resten blir middag för halva familjen imorgon ;)
Till pappa ska jag hälsa från gammelmormor att ni måste besöka Mykonos och Sandorini. Det skulle tydligen vara jättefint. Och hon var inte orolig för att det skulle vara oroligheter för det är en turistort. 

Nu har vi kollat på Askungen och ätit pizza. Jag har dessutom fått visa min värdmorfar på Google Earth vart jag bor. Jag tycker väldigt mycket om att vara här. Ser redan fram emot nästa gång vi ska hit! :D

Har förresten letat igenom hela köpcentret idag efter jeans som är lagom långa. Jo tjena, ett enda på hela stället och de kostade $128. Mamma, du kanske kan köpa ett par och skicka till jul eller så? 

Åh, de har 3 katter som är jätteroliga. Den bästa är röd och förfärligt tjock och aggressiv. Påminner väldigt mycket om katten Gustaf. Varje gång man vill klappa så fräser han. Hehe.. 

Hej och hå, nu ska jag ta mina trötta shopping-ben och lägga mig på min luftmadrass och sova gott ända tills vi ska upp och äta brunch. 
Natti natti

2 kommentarer:

elin sa...

fleet foxes sjunger om mykonos! såna här inlägg gör mig så glad för A) du skriver mycket om mat, B) du verkar vara så glad och må så bra.
puss

mamma sa...

Hejsan,
Jag håller med Elin, jag blir också så glad när jag läser din blogg! Jag ska hälsa tillbaka så mycket från morfar och mormor. De blev jätteglada av din hälsning.
Idag har vi skjutit mästerskapet, men nu pratar vi om något annat, med andra ord - vissa serier gick skitdåligt. Sen har Kent och jag plockat in ved i den nya vedboden.
Du brukar ju berätta vad du ätit. Idag åt vi trattkantarellsoppa till lunch och nu ska jag göra potatisbullar och bacon med färsk lingonsylt.
Jag återkommer med bilder när bygget är helt klart!
Kramar