tisdag 13 september 2011

Uppdatering efter helgen

Hej och hå vad tiden går fort när man har roligt!

Jag gör en liten lista om allt jag har gjort så att det inte blir världens längsta inlägg. Det är min avsikt iallafall, fast jag vet att det kommer bli jättelångt ändå.

Fredag:

- Det var äntligen köttbulledags! De blev väldigt goda och jag tror det beror på att vi inte hade något ströbröd hemma (och här är vi påhittiga så vi krossade några skivor (svenskt) knäckebröd och hade istället). De var mycket omtyckta!

- Football game på Lord Botetourt, min skola. Men inte var jag där inte (vi förlorar alltid iallafall) för jag, min värdmamma och Jenna var..

- På BIO! Vi såg Spy Kids i 3D och det var ganska kul faktiskt trots att jag inte är någon filmfantast. Anledningen till att det var så kul kan möjligen ha varit snacksen vi köpte. Jag skojar inte, det var en hel hink med popcorn och strax över 1 liter läsk i en mugg. Wow.
Dessutom var det jag som satt i mitten, dvs det var jag som höll i popcornen..... Ni kan ju tänka er hur det slutade. Särskilt eftersom efter bion så gick vi till Stone Cold som jag skrev om för några inlägg sen. Hej och hå säger jag bara!

- I lördags var en total pluggdag. Jag hade 26 småkapitel franska i läxa. 26!!! Över helgen!!! Herregud. Och det är inte det att det är svårt, inte alls, men det tar sån tid! Fy

-Sen kom Kristen och vi åkte till en middag i en kyrka som mina värdpäron har gjort någon slags pilgrimspromenad med. Det var ganska mysigt för det var ett gäng glada pensionärer som sjöng och klappade händerna.

- ÅH! VIKTIG SAK! när det var slut så kom en kvinna .. det var snällt sagt, jag menade tant, fram och sa "is there a swedish person here?" med väldigt svensk accent på engelskan så jag presenterade mig och så gjorde hon. ULLA FRÅN ESKILSTUNA! Hej och hå! Världen är alltbra liten ibland. Det var jättetrevligt och jag fick hennes nummer så vi kan hålla kontakten. Det gjorde min dag!

- Sen åkte vi till sevärdheten som Roanoke är känd för, the Roanoke star. Känd är väl att ta i egentligen, men de är ganska stolta över den. Det är en stjärna uppe på ett av de många bergen.
Jag och min lillasyster! 

- I söndags var det full fart från morgon till kväll. Nummer 1 var frukost innehållande pancakes med lönnsirap. Det var 3e gången som jag har ätit det sen jag kom hit och jag börjar redan tröttna på det, det är bara FÖR sött.

- 2, SHOPPING AT THE MALL! Aimee, min vän som skjutsar mig till skolan varje dag, och hennes mamma hämtade mig vid 11 för några timmars shopping. Det är jättebilligt och jag hittade en del snygga saker. Dock försöker jag chilla lite med shoppingen för någonstans i bakhuvudet hör jag en röst som säger "du ska få med dig allt hem också!"

- 3, jag hade min första Starbucks coffee. Det var en varm dag så jag tog en frappucino med salt och caramel. Det var väldigt gott men jag blev lite äcklad på slutet för det är så sött allting.

- 4, Vid 2-tiden var det dags för hemfärd. Anledningen: Cook-out hemma hos Laura (min lokala kontaktperson här i Virginia) tillsammans med de andra ISE-utbytesstudenterna här i området, vilket inkluderar bl a Anna, min svenska vän.
Alla studenter hade lagat en maträtt från sitt hemland (därav köttbullemakeriet dagen innan) och vi käkade tillsammans. Sen gick vi igenom regler som alla har hört 1000000 gånger.
Jag frågade Connie vad de hade pratat om på värdföräldrarnas möte och hon sa att det enda som var viktigt var att man får inte bli gravid för då blir jag och hela min familj bannlysta i staterna i 7 år framöver. "Keep an aspirin between your knees!" sa hon. Haha..

- 5, Dags för kyrkan igen. Det var min andra gång och jag trodde jag skulle dö av tristess. Kan hända att jag inte lyssnade med båda öronen och att jag satt och tänkte på andra saker. Men jag vet pappa, det är bra att ha tråkigt ibland! 


- Idag, måndag, har vi haft ett litet oväder med strömavbrott - så vi åkte till gymmet. Anledningen - vi ville ha varmvatten att duscha i. Hehe, men så fick vi ju lite träning på det :)

Slutligen (jag vet det är ett fasansfullt långt inlägg) tänkte jag bara visa en av mina garderober. Här är min mönstergarderob och titta;
mönstersorterat! Först rutigt, sen randigt och sen blommigt. Den svart/röd randiga tröjan och det blommiga linnet(till vänster i sektion blommigt) köpte jag när jag var och shoppade med Aimee. $10 resp. $8. Herre min skapare vad jag kommer shoppa mycket det här året!

Många kramar från eran Malin

2 kommentarer:

mamma sa...

Hejsan, Ja, det var väldigt vad du har hunnit med sen sist! Du får väl passa på att handla när det är billigt - en del kanske du kommer att slita ut under tiden - men det är väl bra att tänka på vad du vill ha med dej hem oxå. Kul att du fått några nya bekantskaper - både unga och gamla!
Själv har vi mest målat hela helgen. Garaget blir jättefint!! Jag skickar några bilder när snickarna är helt klara.

Nu är det dags för lunch - inte såna läckerheter som du berättar om - men lite energi iaf.

Kramar

Anonym sa...

Mors.
Kul att höra att du verkar ha ett varierat liv påmånga sätt.
Bra att Ha trist ibland, hm har jag sagt det? Just nu har jag det iaf. Är sååå tråkigt, är hemma med feber och befarar att RM i löpning är i fara. Kan du svara på mejlet, det är alltså mejladressen som jag behöver, inget annat. GÅTA: 15, 90och 39.
Rätt svar är: utetemparaturen i Åby, vinkeln i hörnen där mattishåren samlas och min kroppstemperatur.
KRAM