torsdag 8 september 2011

Labor Day

 I måndags var det Labor Day och vi laddade upp ordentligt med pancakes och sunny side up-ägg.
På tal om pancakes så är det här världens bästa youtube-klipp.
 Nu kom jag lite från ämnet för jag skrattade ihjäl mig åt klippet, men iallafall, vi tog vårt pick och pack och åkte till Natural Bridge som ligger ca 1 h härifrån. Där fanns det fina fjärilar som man kunde hålla i.
 Och fjärilar som inte ville bli hållna.
 Men fjärilshuset och vaxmuseet och monsterhuset och dinosaurierna var bara biattraktioner (så typiskt amerikanskt!) och här  är Natural Bridge. Det är en sån grej som blir så mesig när man försöker fånga det på bild för det är så ofantligt stort i verkligheten. Men kollar ni noga så ser ni en suddig liten liten figur med svarta byxor, det är Jenna. Så stort är det!

 Sen tog vi en jättelång promenad på säkert en hel kilometer för att kolla på lite vattenfall och grejer.
Nu var jag lite ironisk det där med promenaden men faktum är att det ligger lite sanning i det. Luftfuktigheten är väldigt hög här och därför behöver man bara gå ett varv runt huset för att känna sig som ett svetto.
 Men uppför den branta backen (det är sant, den var jättebrant!) traskade vi (fast det var inte sant för vi tog bussen.. hehe) och gick in på vaxmuseet. Här är jag snäll och hjälper Helan och Halvan när de spelar spel.
Sen var vi dödshungriga så vi åkte till Pink Cadillac och åt typisk 50-tals mat, dvs cheeseburger med pomme och det mina vänner, det var min första american hamburger! Storslaget och hur gott som helst. Tyvärr slängde vi i oss maten och dog av mättnad på vägen hem, men annars var det ju en fin upplevelse :)


Men nu är det skola igen och en väldigt god nyhet är att en av tjejerna i min AP art class bor precis här i området så hädanefter får jag åka med henne till och från skolan. Lite sorgligt eftersom jag kommer sakna min snälla bus driver. Jag brukar låtsas att han är sin rollkaraktär i Bruce, den allsmäktige. Timman det tar att åka till skolan går liksom fortare om det är självaste Gud som kör bussen.
Men iallafall, Aimee var här förut och blev godkänd av mina värdföräldrar.

Pratade med min bror förut förresten, men tyvärr var jag upptagen för jag hade mina första läxor idag. Jättelätta men de måste ändå göras.. Dessutom kom ju Aimee förbi och så var vi i kyrkan också. Det var kul för det var jättemånga i min ålder där och vi spelar volleyboll och sjunger lite istället för att sitta still och be som vi gör i Sverige.

Nu är det läggdags. Puss och kram, ni är alla bäst förutom Elin som är min hest.

2 kommentarer:

Brother sa...

Det var kul att prata med dig syrran! Malin var för trött för att orka gå upp men tjuvlyssnade och hälsar=) Vi kanske kan prata idag efter min träning.. 23:30 Hammarbyhöjderiansk tid? Det borde bli 17:30 Malin Svahneriansk tid?

Tone sa...

haha tappade också bort mig lite efter youtubeklippet. Vill ha dig och din fina humor i sverige, men nöjer mig med lite klipp så länge då. Hoppas du har det bäst!