onsdag 28 september 2011

tisdag

skulle skriva "ny dag" men skrev "nya dag". Fin grammatik!

Kommentarer:
Hejsan, Ja visst känns det bra när man övervunnit en rädsla! Bra jobbat! Jag tycker att det är fullt tillräckligt att stå och prata inför många på svenska och med min engelska skulle det inte bli så mycket sagt. Hur blev det med bilderna jag skickade? Du har inte kommenterat dem!! Jag är jättetrött, så nu är det god natt! Kramar


Jo mammsen, det kändes skönt trots att läraren är bra på att säga att små saker var bra trots att det kanske inte var en jättebra presentation.. men jag är nöjd.
Bilderna var fina mamma! Jag visade precis S&C och de tyckte det var fint och det tycker jag med!





mals! jag kan ju muntra upp dig lite med att säga att jag just i denna stund sitter och äter en clementin och kom att tänka på när vi hade vår patetiska poesiafton hos hassan och jag sulade en clementin så hårt på dig att skalet gick sönder, hahahaha. tider.


Ursäkta mig Majsan? Patetisk? Jag tyckte den var mycket givande. 
Tack för att du gav mig en spark i baken (inte bokstavligen). Det var precis vad jag behövde!



Idag har vi varit och klippt håret och jag passade även på att fixa mina ögonbryn. AOCH!


Är mycket gladare idag förresten, trots att nagellacket kunde rivas av i en enda bit och att jag ställde klockan på 07.55 istället för 06.55. Tur att jag har en gnällig men gullig lillasyster som väcker mig (oavsiktligt) om mornarna. 


Nu ska jag gosa med vovven som sover på min fot och göra min sketch assignment. 
Ha det bra

3 kommentarer:

mamma sa...

Hejsan,
Sur eller ledsen eller inte på topp måste man väl få vara ibland eller hur!?
Gjorde det inte fruktansvärt ont att vaxa ögonbrynen? Tårarna rinner ju av att bara plocka dem. Men ska man vara fin får man lida pin - och fint blev det!
Kramar

Anonym sa...

Hallå!
Du e jättefin på bilden. Men ta gärna en bild efter du klippt dig.
Här e allt som vanligt och fullt upp. Har varit ute med Mattis ikväll, men han var tråkig och hölls sig mest intill husväggen o ville ej gå in. Ang mitt utseende så fjällar jag vansinnigt mycket efter greklandsresan. Det bästa som hänt denna vecka var att jag tappade mobilen på flygplanet. Men den har jag fått tillbaka nu, skönt. Nu tränar jag för fullt. Snart måste jag bestämma mig om jag ska springa en halvmara utanför stockholm 8/10. E sugen. Problemet är att jag måste vara klar med min tentauppgift den helgen, så vi får väl se. Ha det bra och fortsätt tänk på allt som är gott i livet. Tiina hälsar. Boutakram från far. PS hälsa dina värdföräldrar och säg att det dröjer ett par veckor innandet kommer maskinöversatt mejl.

Hassan sa...

Jag måste få privilegiet att delge om ytterligare minnen från "poesikvällen". Jag minns att vi sulade en smörgås i väggen, och att vi hoppade i soffan och lyssnade på Stefan Borsch med mycket mera. Lite senare satt du inne på toaletten och fnissade samtidigt som Majsan och jag knackade för fullt och frågade hur du mådde. Sen skrev vi ju lite om Den också, under bordet.. Du kommer så småningom att erhålla en ny berättelse, ja jo, jag, vi, författarna lovar. Kanske på engelska till och med, vem vet.. Jag behöver inte avsluta denna kommentar med en förhopning om att du har det bra. Det räcker med att ta en snabbtitt på bloggen och skrolla ner en bit så finns det ett eller flera porträtt taget med webbkamera på en mer eller mindre leende Malin. Blicken och leendet säger allt! Åh saknar dig! Snart är det vinter och Stefan-tider, då kommer jag att sakna dig ännu mer. Tacohej