onsdag 21 september 2011

dagens bästa

Först och främst - era kommentarer gör mig jätteglad (are än jag redan är. Har varit på gymmet och muntrat upp mig med lite endorfiner)!

På tal om gymmet. Idag kom den snygga gyminstruktören fram och sa
- Bon soiiiiir, på ett väldigt amerikanskt franskt sätt. Så jag svarade
- Goddag! Han skrattade och sa
- Good dog? Whaaat?

Jag hade aldrig tänkt på att goddag och good dog låter precis likadant.

Men vi fick en liten pratstund och Connies slutsats var typ, ni är ju långa båda två så ni har tillåtelse att kolla in varandra. Haha, hon är rolig, min värdmamma!

Det var allt tänkte jag säga men nej, två saker har varit bäst idag.

numero dos
Det är japanska utbytesstudenter på LB denna vecka och en av dem bor hemma hos Aimee. Jag har glömt bort hennes namn men vi pratade lite imorse för jag hade hört ryktas om att hon hade varit i Sverige.
Jag frågade i slo-mo för antingen 1) hennes engelska var inte så utvecklad eller 2) min engelska har blivit bättre, iallafall, när det var och vart i Sverige hon var. Gissa svaret?
Norrköping!! 
Hur stor är världen egentligen?

Det var dagens andra bästa.

Ha det fint, vänner!
Grattis mammsen och pappsen för bra skytte. Jag älskar er!

3 kommentarer:

mamma sa...

God morgon!
Här är klockan halv sju och jag ska snart åka till jobbet. Ja, världen har krympt. Det känns iaf inte som att du är så långt borta när vi kan följa dig via bloggen.
Här är det oxå vardag, men igår kväll började vi spackla inne i förrådet - det går framåt!
Har förresten pratat med Harriet, hon som stickar vantar, o hon har ett par klara till dej för påseende. Få se om jag hinner kolla på dem i helgen. Hon bor ju ganska långt ut på Vikbolandet.
Älskar dej oxå! Kramar

Brother sa...

Haha det är kul med ordvitsar:) Malin och jag (alltså inte du) har blivit förkylda men annars har vi det bra.. Du borde lära dom auf wienerschnitsel!?! Malin hälsar! Just det, mitt lag vann premiären i hockey för frisyrberoende:)

Jojja sa...

Good dog! nämen va häftigt! Malin du fick ju inte flirta kommer du väl ihåg ;)