lördag 31 december 2011

senaste veckan

har ju inte hunnit uppdatera sedan jul så här kommer en liten veckoresumé.
(tar dagboken till hjälp för det här.. minnet är bra men kort)

26 Dec: Vi åkte till Montvale till ett stort fält där vi lekte med Miley tills vi alla var så trötta att vi inte orkade springa ett steg till. Eller, själv var jag mest sömnig.
Jag fixade mina skitcoola naglar och åkte till gymmet. 
Sen, eftersom det är lov och varje dag känns som fredag, hade vi movie night. Mr Popper's Penguins!

27 Dec: Vi hämtade upp Anna, ni vet Anna, den svenska utbytesstudenten här i närheten, och så åkte hon, jag, Jenna och Connie mot Massanutten water park.
Så här fint var det, om det inte var för alla andra jullovsfirare som också ville bada.. haha. Varje 5 minuter fylldes en gigantisk hink upp med vatten, ni ser den högst upp på bilden ovanför det där blå.. Så blev allt dränkt i sjuka mängder vatten. Rätt coolt. Fast det var inte så stort och det på bilden var typ allt det fanns att göra förutom ett par riktigt bra rutchkanor i totalmörker.
Så Anna och jag tröttnade väl lite smått efter en stund och sprutade vatten på alla som klättrade i tornet. Elaka svenska tonåringar, haha!

Dec 28: Anna åkte hem vid 10-tiden på morgonen och åkte hem till sig. Hennes julklappar från Sverige hade kommit. Det här är så himla sjukt... men hon fick en bok... One Day. GAH!! hahaa... nu har vi alltså tre exemplar av One Day på svenska, och vi är bara två personer. Lösning: Jag ska ge en till svenska Ulla som jag träffade i kyrkan. Men sen får det faktiskt vara nog, det finns inga fler svensktalande nu! ;)

 Sen åkte vi långt långt bort bara för att få se det här och få ett foto. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR FRÅN AMERIKA!
(fast när vi kom hade de redan tagit ner 15 av de 60 uppblåsbara julfigurerna. Inte för att det gjorde någon skillnad eller så.. hah)
Sen åkte vi till gymmet.

29 Dec:  Vi volontär-arbetade på ett ställe där de ger ut mat till fattiga människor. Det vi gjorde var att räkna burkar med bönor och majs och pasta och grejer. Det var väl kul att kunna hjälpa till men det gör mig arg att det finns samhällen där folk ska behöva be för att få mat och de rika mår jättebra av att känna sig behövda när de ger gåvor. Usch... Sveriges politik är så himla mycket mer lagom! 
Sen råkade jag ta en 2h tupplur och Shannon väckte mig och sa att ni ska vi till gymmet! Hade knappt vaknat när jag stod på löpbandet igen.. Äta, sova, träna. Det tycker jag om!
På tal om äta så åt vi kinamat. 

Hela jullovet på det stora hela har varit slappt och skönt. Jenna och jag spelar Angry Birds i soffan, med varsin iPad. Jenna fick en i julklapp och den jag leker med är våran router

Ikväll ska vi fira nyår. Jag kommer antagligen ha på mig träningskläder och vi har ungefär 10 smällare och vi ska nog äta rester till middag. Inte mig emot, det kommer fler nyår!
Puss och Kram!
Ta det lugnt :)

Inga kommentarer: