måndag 5 december 2011

helghelghelg

Söndag kväll, har precis skrivit min dagbok och insett att jag hellre skriver dagbok än på bloggen. Ska försöka hålla er någolunda uppdaterade iallafall :)

Den här helgen har varit väldigt kort och fantastiskt bra.
Har kollat på väldigt mycket film. Först våran veckoliga family movie night. Sen var Aimee och jag på bio i lördagskväll och när jag kom hem tänkte jag kolla på Jane Eyre. Pretentiöst, jag vet. Jag somnade i soffan. Eh.. Mamma.. är vi släkt på något sett eller?


Det har egentligen inte hänt något särskilt. Bio och restaurang igår, det var supermysigt.
Kan du inte fråga om Aimee's pojkvän har en bror eller vän eller något..? 
- Mooooooom? 
Haha. Så himla amerikanskt!

Eftersom jag tränar så mycket nu med track teamet så har jag märkt vad skönt det är att bara promenera. Haha.. behöver lite nya perspektiv. Men imorgon kör vi igen!

Det här måste jag berätta om:
Imorse gjorde vi oss i ordning för kyrkan. Var 4e vecka är det våran tur att ta hand om barnen och det var idag, så vi klädde oss för lek istället.
Connie sa:
This is attire for playing with kids, not going to church. 
Jag satt i smått obekväm tystnad och hon fortsatte
Attire is what you're wearing, I didn't call you a black rubber wheel. 
Lol, I thought you said a tire.  
Attire betyder klädsel och det var ett av dagens ord jag lärde mig.

Annars går jag mest omkring och njuter av att jag är här och att det är snart jul och att jag börjar känna mig väldigt trygg med mina vänner. Det kommer runt jul sådär som alla säger :)

Den här lilla kransen gjorde Jenna till Thanksgiving. Den gjorde mig så himla glad, jag vet inte om ni kan se vad det står (men jag är inte den som är den )så här kommer det:
Give Thanks:
Friends
House
Family
SISTER !!!!! :D
Family
Toys


Jorå, sånt gör mig glad. Numera är jag med på alla teckningar av familjen. Daddy, Mom, Malin, Jenna, Miley and Frank. :)

Natti natti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm skriv gärna lite tydligare. Jag förstår det är "amerikanskt" men hade Aimee någon bror eller nåt? Jag är inte nyfiken bara genuint intresserad:). Vad skulle nåt vara förresten.
Här är allt bra, igår kom de första snöflingorna men ännu är det inte heltäckande med snö. Mycket jobb o studier, men det är kul. Läs din mejl, denna gång skriver jag om min kompis där. Han är röd, men han heter inte Juholt.
Fortsätt ha det bra och njut av livet.
KRAM fr far.

mamma sa...

Jodå, visst är vi släkt! Jag kan se vissa likheter.
Jag behöver nog oxå lite förtydliganden - berätta mera!
Kul att du är glad och har det bra. Här har det varit lite paketförberedelser under helgen, vilket betyder att det bl a är ett paket på väg till dig/er. Får se hur det går denna gång!?
Ha det så gott!! Kramis<3<3<3