lördag 31 december 2011

årsresumé

Tre händelser som varit bra det här året?
Utan inbördes ordning:
1. Som pappa kommenterade i förra inlägget, SM/JSM i Övertorneå i våras. Inte bara skyttet men även resan i sig med borttappade bagagetaggar och allt vad det innebar.. 
2. Alla förberedelser inför Amerika, att börja tänka på alla i ens omgivning lite mer eftersom man vet att om exakt ett år från nu kommer vi inte kunna ses bara sådär..
3. När moster och morbror var på middag och jag fick ett alldeles speciellt besked från Explorius att jag hade fått en värdfamilj i Virginia. Mycket gråt och skratt och excitement.
4. Få en nioårig lillasyster helt sådär pang på.
Tre händelser som varit sämst det här året?
1. Säga hej då för tio månader till mamma och pappa
2. Inse att mitt tolfte år i skolan kommer bli med en klass jag inte känner och som omöjligt kan vara ens hälften så bra som min förra klass, nuvarande ES3b, kan vara.
Vad har du lärt dig i år?
Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv det sista halvåret.
Namnen på vartenda ben och varenda muskel i kroppen. (om det fanns en kategori för vad jag har glömt under året så skulle det vara med där också!) 
Fräkniga lillasystrar om morgnarna kan vara både hemskt påfrestande och väldigt underbara.
Engelska!
Sen främst av allt har jag lärt mig hur mycket som helst om hemlängtan. 
Blev året som du har tänkt dig?
Jag försökte verkligen att inte föreställa mig hur det skulle bli och jag lyckades bra, med facit i hand. Blev istället glatt överraskad.
Vilka kläder har du använt mest?
Mina svarta skinny jeans från Cubus.
Nu på sista tiden har det varit mest träningskläder för det är så himla bekvämt.
Vad har du mest lyssnat på för musik?
Har nästintill lagt Spotify (och därmed musik i allmänhet) på hyllan sen jag kom till Amerikatt, så musik är det dåligt med. Särskilt eftersom jag inte är med i någon orkester längre.. 
När vi åker i bilen beror det på, är vi in the hood är det dunk dunk, är vi peppade blir det untz untz och får jag bestämma blir det Coffee House eller Van Morrison.
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Få se nu.. i Sverige kollade jag på Family Guy, Simpsons och andra serier som man måste ha ett lågt intellekt för att uppskatta.
I Amerika tittar vi uteslutande på film eftersom vi inte ens har något TV-abonnemang. Mycket barnfilmer och familjekomedier och efter läggdags för little people är det R rated som gäller, ACTION och fult språk!
Vilka människor har du hängt mest med år?
Alla gamla vanliga underbara vänner, bekanta och familj till 26 augusti. Då vändes steken och jag lärde känna massa nya personer, vissa puckon men många trevliga nyfunna vänner.
Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Varenda kotte jag har träffat efter 26 augusti samt lite smått och gott från skolan och Sports Camp. 
Vad är det vackraste du fått i år?
Paketen som min kära mor skickar med hälsningar och presenter från släkt och vänner. Trots att det kan vara kladdigt av lingondricka och ihop tryckt och lite kantat. Favoritkortet är flygfotot över Horn från mormor och morfar. Fuktskadat och bubbligt och "känner du igen stugan där du klättra i äppelträd" Väldigt fint
kolla in zebra-naglarna. himlans snyggt
Vad är det bästa du har läst?
Den senaste jag läste, the girl who played with fire är förjävla bra. Nu väntar jag med spänning på pocketversionen av the girl who kicked the hornet's nest (luftslottet som sprängdes). Inom kort ska jag ta med mig Aimee och kolla på the girl with the dragon tattoo, på bio. Den kom ju ut för några veckor sen och jag är väldigt nyfiken på att se en amerikansk Blomkvist och Salander.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Packade resväskan för tio månader och sa hej då till all trygghet och bekvämlighet där hemma. Det räcker väl?
Vad var din största framgång 2011?
Att jag har haft sån himla tur med allt. Har haft ett förjävla bra år!


Nu blir det lite lunch och sen ska jag försöka skriva lite om min senaste vecka och kommande kväll. 
Får se lite vad som prioriteras, måste även plugga och gå in mina nya walking-skor tillsammans med vovve.


Ha en trevlig nyår och hoppas ni får ett bra start på det nya året!
Puss och kram kära vänner <3

1 kommentar:

mamma sa...

Ja, vi har väl alla lärt oss mycket under året och provat på nya saker. Att du har haft ett "förjävla bra år" har mycket med din positiva inställning till det mesta att göra. Många skulle ha det bättre om de hade en del av din inställning med sig!
Nu är det dags för mig att gå och göra mig i ordning för att åka till nyårsfest.
Gott Nytt 2012!
Puss och Kram från mamsen och Kent