lördag 24 december 2011

JULAFTON

Nu skulle man ju kunna tro att det är julkänsla på max såhär på julaftonsmorgonen. Inte riktigt..
Ingen snö, 10 grader och solsken, inga julklappar förrän imorgonbitti, ingen Kalle Anka, och dagens planer är som följande: städa, göra köttbullar, träna.
Vadfasen? Jag vill ha jul nu, nu, nu!  
 Iallafall, det här lilla trollet och jag kollade precis på Kalle Anka-snuttar på Youtube. Det var inte riktigt samma sak, men vet ni vad?
Gladast just nu är jag för att jag inte har hemlängtan. Sitter här och luktar på blommorna och är så lycklig så lycklig. Nej, men vad jag försöker säga är att det kunde varit så himla mycket värre. Jag har läst alla andra utbytesstudenters uppdateringar om hur jobbigt det är att fira jul utan familjen och släkten, men so far so good för min del.

Tänk att halva tiden snart har gått. Kan ni tänka er det eller? Herreminskapare.. Det känns bra men konstigt.
Nej, nu ska här städas innan jag förhoppningsvis kan Skypa med Pappa och Bo-Bo

Från oss alla till er alla, a holly jolly Christmas!
Är det någon som har fått post än förresten? Jag var ute i senaste laget såklart.

2 kommentarer:

mamma sa...

Hejsan Gumman,
Nu har vi ätit jullunch, tittat på Kalle Anka och Viktor Rydbergs Tomtesaga och druckit glögg. Nu får vi vänta på riktiga tomten en stund.
Alla här och släkten i Nyköping hälsar till dig.
God Jul och hälsa till alla!!

Julkramar från mamsen

Anonym sa...

Hej malin!Kul att du trivs.Ha en skön jul.Kramar från din faster M.