måndag 12 december 2011

hur man klär en julgran

Tänkte ge er ett litet bildspel över hur vi klär granen. Men först en bild från gårdagens Nativity i kyrkan. Det var en bana på parkeringen runt hela kyrkan med små stopp där det var en scen från bibeln. Det var väldigt mysigt och man fick varm choklad och chocolate chip cookies. Shannon och Jenna var en del av uppträdandet så det var extra roligt.
Och här är en bild på Connie och mig när vi är på väg hem. Kolla in vovven som har tassarna framme hos oss och rumpan i baksätet. Hon är en speciell hund, våran Miley!
Idag åkte vi och högg gran, eller.. sågade tall. Jag valde, sågade och släpade, stolt tjej!
Så här är innan- bilden:
Och såklart fick Miles vara juldekorerad hund en stund. Hon var så fin så!
Och här är granen efter. Mamma, säg ingenting, jag vet att du gillar't innerst inne! ;) (Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att det är något fel alls med blinkande lampor i alla sorters färger, har blivit lite amerikaniserad tror jag) På tal om färger kan jag berätta en rolig sak. Min vän Kate frågade förra veckan har ni samma färger i Sverige? Inte samma färger som i samma färg på flaggan eller samma färger på .. ja, inte vet jag. Nej, färger.
Och så satte vi upp ett fint nät i fönstret.
Nu kommer en rolig och pinsam bildserie. Ta god tid på er för att betrakta:
Projekt: Hur man får en julbild med vovven.
1. Ha en leksak. (det är Miley's nos ni ser till vänster)
2. Se till att hon inte har baken vänd motkameran. Det här var typ det svåraste steget...
3. Se till att någon dokumenterar hur det går.. Funderar starkt på att gå till Walmart och få den här förstorad som julkort. Den är pinsamt charmig.
Här kommer en kort analys av mitt ansiktsuttryck:
1. Glad tjej med amerikanskt tandkrämsleende.
2. Förvånad/rädd för Miley som hoppar efter leksaken
3. Dubbelhakan
Bästa julbilden!

Dagens visdomsord får bli: Kör hårt med julpyntet i år!

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej!
saknar dig väldigt mycket. ville bara berätta att familjen kom förbi igår för att klä min gran. det blev jättefint....och så vaknar jag till att helvetet välter :( haha hoppas att det går bättre för eran gran ;) puss och kram

Anonym sa...

Mors. Tack för alla fina bilder och text. Kom hem efter en arbetsam och lång dag på jobbet. Och man kan inte låta bli att le och man blir gladare när man får läsa din blogg. Fortsätt att beskriva allt kul som du är med om. Det roligaste jag haft idag är att jag varit med om invigning av en arbetsmarknadsutbildning. Förutom tal och lussebullar så fick jag svetsa oxå. Det blev faktiskt riktigt bra. KRAMAR fr far.