söndag 18 december 2011

Goderafton

Jag har äntligen fått the right Christmas Spirit! En kanon helg har det varit (och ännu bättre, vi har hela imorgon också!)
Idag började vi med att sova in lite. Jag och Jenna iallafall, inte Connie och Shannon, de har börjat ett träningsprogram för en halvmarathon så de var ute och sprang medans vi sov. 
Sen klädde vi på oss och åkte mot postkontoret. Tanten bakom disken kom ihåg mig från förra gången och sa att nu är Sverigepaketet in lika mosigt, blött och mögligt som förra gången (tack och lov!). Det kom fram helskinnat och väldigt snabbt :)
Medans jag väntade på tanten så småpratade vi med folk i kön bakom oss (kan ni tänka er att man får göra så här? Kommer få en förskräcklig kulturchock när jag kommer hem igen!) och någon sa "kan du inte sjunga en stump på svenska för oss?" Jag tittade på kön, det var typ 20 stycken.. nej, så modig är jag inte. Men ett God Jul Alllihopa! klämde jag ur mig iallafall. Alla är så glada och trevliga. Jag älskar södern!

Men jag fick mitt stora paket och öppnade det och hittade många klappar. Nej, jag har inte öppnat dem, de ligger under granen och skall icke öppnas förrän juldagsmorgonen!
Fast ett var jag ju tvungen att få öppna. Så jag valde pappas "made in jail". Det var ett otroligt fin set med halsband och armband i silver (så det matchar min high school-ring också!!) Passar perfekt! Jag la tillbaka det i paket men sen öppnade jag det igen och nu hänger de runt min hals resp arm. Tack så hemskt mycket! 
Och sen var det ett mjuk paket som var lite deformerat så jag kunde kika in i det. Det var från brorsan. Och när jag ändå kunde kika in kunde jag ju lika gärna öppna det. En skitcool skidmössa, ni vet svenska skidlandslagets vita vattenfallsmössa. Jag som behövde en mössa för löpningen! Perfekt!
Men sen öppnade jag inga fler. Förutom korten. 
Haha, vid närmare eftertanke så var det kanske inte så många jag inte öppnade eller kunde gissa vad det var... Men himla glad blev jag. Tack så hemskt mycket! 

Sen åkte vi förbi Roanoke Civic Center och jag köpte biljetterna till min värdfamiljs julklapp. Krångligt som tusan var det men nu har jag dem. 

Vi åkte till Valley View också, köpcentret. Men jag hittade inget intressant så vi åkte hem. Städdags och efter en lång skrubbning av badkaret så unnade jag mig ett bad innan middagen. Hade varit perfekt om jag var 1,60 lång. Haha, låg dubbelvikt, uppochner och gudvetvad. Jag tror jag kommer hålla mig till duschen hädanefter.. om jag inte krymper mina 181 vill säga.

Sen åt vi middag. Tyskt var det, korv och surkål(?) och så egenodlad majs. Sen myste vi vidare, kollade på film och sen till kvällens huvudattraktion:
EN ÅKTUR FLR ATT BETRAKTA AMERIKANERNAS FÖRTRÄFFLIGA SMAK NÄR DET GÄLLER JULLJUS! Titta och njut ordentligt:


Undrar ni vad det är Jenna pratar om så säger hon "Prutten". Jag vet inte vem det kan vara som lär henne sådana ord..  

Have a holly, jolly Christmas! 

Inga kommentarer: