söndag 11 december 2011

helguppdatering och vad tiden går fort

Kan väl börja med att tala om för er som saknar mig att om exakt 6 mån, på dagen, kommer jag hem igen. Det känns lite konstigt nu när jag är så van vid allting här och allt rullar på som tåget. Det var en ganska dålig jämförelse egentligen för vi alla vet ju hur bra SJ vanligtvis rullar på, och här åker man ju inte tåg alls om man inte har överdrivet mycket pengar och ska till antingen DC eller... DC, från Lynchburg eller... Lynchburg.

Igår var det ju fortsättning på tävlingen och det var trevligt och sådära. Vet inte min tid, sprang inte så bra men det var kul ändå. Mindre kul var Brittany, en tjej i laget som kommer på hälften av träningarna och när hon är där sitter hon vid sidan av och sjunger, iallafall, en riktig drama queen. Hon föll ihop efter 300 m. Kan bero på att hon sprintade från första början och sen kom på att hon inte hade tränat alls, så hon valde att svimma precis när hon var i höjd med coach Walton. Det var bara pinsamt och uppenbart.. Men sen mådde hon kanon 5 min efter. Men annars var mitt första track meet SUPER! :)
Efter det åkte vi till köpcentret. De andra hade tid hos optikern så jag fick egentid att shoppa!!!! Det blev lite smått och gott, men inga jeans. Allt är för kort. Tillochmed de långa storlekarna är för korta.

Dagens planer är att göra läxor (teckna en juldekoration samt göra ett bildspel på svenska högtider - jag älskar bild och drama! ), tvätta kläder samt SKAFFA JULGRAN OCH JULDEKORERA HUSET!

Nu kommer det inte bli något extremt amerikanskt, tror jag inte iallafall. Sorgligt nog uppskattar jag faktiskt vissa hushålls försök till ett fint julpyntat hus. Jag har inte tagit egna kort på husen här i området men det kommer. Tills dess får ni hålla er med de här som jag lånade från uglychristmaslights.com

Mamma, jag vet att du älskar det ;)
Ha det fint kära vänner

1 kommentar:

mamma sa...

Nu skrev du väl fel iaf! Jag älskar dej, inte det!:)
Vi har oxå börjat julförberedelserna med att köpa en kungsgran idag. Den får bo ute i garaget ett tag till.
Kent håller på med elinstallationerna i förrådet och garaget, så vi ska få lite ljus där ute.
Mormor Ulla och farmor Ulla hälsar så mycket till dej.
Kram <3