söndag 25 december 2011

juldagsmorgon

God morgon på er. Nu är paketöppningen avklarad. Herregud säger jag bara! Kan väl försöka förklara i bilder.
 1. Jen-Jen och jag var ungefär lika uppspelta över alla paket under granen. Det var så mycket paket att ytterdörren (till höger) var helt blockerad. Väldigt amerikanskt med alla påsar och silkespapper

 2. Såhär fin var granen. Vi har väldigt lite dekorationer för en sån stor gran..
Iallafall, Jenna är ju enda (biologiska) barnet och hon fick SÅ mycket paket. Herregud. Också väldigt amerikanskt.
Det kändes lite konstigt för mig som alltid varit minstingen med flest paket, så jag står lite mitt emellan och känner att julen är dum i huvudet som gör folk giriga och jag tänker på hur mysigt det var igår kväll när vi spelade spel och hade det mysigt, utan paket. Samtidigt som det giriga barnet i mig saknar min familj och alla paket jag skulle fått om jag var hemma.

Haha, rolig grej: Morfar fick små 3D pussel av metall som man skulle fundera ut hur man får isär dem. Jag klarade en och han muttrade: smart ass Swede. Han är så rolig!
3. Här är vad jag fick i julklapp. Högst upp är julklapparna från Grammy, ett par Converse och en Tommy Hilfiger tröja! (Jag valde båda två när vi var och shoppade för nån månad sen så jag visste vad jag skulle få redan)
Sen är det godis i långa längder. Herregud så mycket godis! (I kommande paket framöver i vår behövs inget mer godis än Marabou :))
En bok, och det här är så oturligt så det händer inte. Jag hade med mig en endaste bok till USA. Vilken då? Jo, EN DAG som jag fick nu i julklapp. Jättesynd, men tur är att jag har Anna här i närheten och hon har inte läst den så hon får min ena. Hon är ju trots allt den enda svensktalande här på området..
Efter det fick jag en fin pyjamas från mormor och morfar. Jättemysig!
Sen fick jag en sjal av gammelmormor Giagia [Jajja]. Av Shannon, Connie och Jenna fick jag en Snuggie. Det är en filt med armar och det är något som man bara måste ha om man bor i Amerika. Den är jättemysig och gosig.

Tack så mycket för paketen!
Idag ska vi nog bara ta det lugnt. Mormor och morfar och Giagia åker snart hem och vi hinner inte till kyrkan i tid till the sermon. En promenad med Miles ska jag nog hinna med också.
Hoppas att ni har det bra och att nyår blir bra också!
På tisdag ska jag dra med mig Anna  och vi ska till vattenparken med Shannon och Jenna! Woooohooo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vilken erfarenhet du bär med dig när du nu firat amerikansk jul (med grekiskt inslag), jag blir nästan lite avis. Jag hade innan julen arb väldigt mycket o var ganska trött. Är ännu tröttare nu! Sedan vi pratade på julafton så har det varit helkaos på min beredskap. Men imorgon slutar min beredskap o jag blir ledig i två dagar. SKÖÖÖNT! Igår var Tilda här o käkade med mig o Johan, sedan var vi hos Tiina i Linköping. Ska ut o springa snart. Varit storm i Sverige inatt, men nu skiner solen o 8 grader varmt, härlig julstämning.
Stor julkram från din far.

Anonym sa...

Happy krims krams på dig!
Här är det underbar nyår. Minusgrader och solsken men vi saknar lite snö förståss. Vi ska snart in på ljusvandring i Norrköping sedan väntar nyårssuppé med ett kvarts glas vin:).
Vad har varit bäst 2011!? För min del så kommer SM i övertorneå när vi båda sköt fullt på sista knämålet högt upp på listan över häftiga upplevelser. Tiina hälsar.
PS. Har sovit gott sista dygnet!