söndag 25 december 2011

JULAFTON 2.0

Kände för en till uppdatering.

Har en väldigt bra julafton. Mormor, morfar och gammelmormor kom hit på eftermiddagen så nu har vi fullt hus med vovvar, kissemissar, mormorar och barn (Jen och jag kom fram till att min mentala ålder är 10. haha, vi har skuttat omkring av glädje hela dagen)

Nu kommer en rolig grej. Ni vet hur här i södern de pratar väldigt redneck. Alltså [Ämöörika] och Hey y'all (y'all = you all)
Jag sa nyss "My family says Merry Christmas to y'all!" De kollade på mig för ja.. det är många ljud på samma gång här med matlagning och Angry Birds och blue grass.
- Oh no, you didn't say y'all, did ya?
Haha, det var väldigt roligt. Jag har blivit väldigt amerikaniserad! (Till exempel har jag väldigt svårt att känna smaken sött. )

De hälsar tillbaka förresten!
Nu är väl julen slut för eran del, för mig har den bara börjat. Hoppas allt var bra och att ni fick det ni önskade er.
Nu ska jag fortsätta diskutera filmer, historia, böcker och teknologi med min amerikanska morfar. Han är väldigt cool och väldigt smart. Snart blir det middag, utan köttbullar men med grekisk julmat som gammelmormor gör.

GOD JUL PÅ ER! <3

2 kommentarer:

Ida/svenssons sa...

God jul på dig med <3

cecilia sa...

Jag får allt lov att önska en riktigt god jul :)! Låter spännande för en svennes öron Att höra att det äts grekiskt på juledan. Hihi! Hoppas allt är bra kramar Ciss.

Btw, nu har klasskortet när jag har den snygga badmössa kommit ;D HIHH! (fint - int)