fredag 30 augusti 2013

Keep calm - it's Friday

Måste berätta om en sjuk grej som precis hände.

Jag och en annan au pair, Karin, var ute och gick. Hon var ledig och jag hade Selma i vagnen. Efter ett tag blev vi lite kaffe- och croissantsugna, så vi hoppade in på första bästa mysiga café (utan trapp såklart, pga vagnen). När vi kommer in i cafét, som i vanliga fall är en bar, ligger där en hund på golvet. Nej, inte vilken hund som helst, utan en boxer. Jag blir helt till mig, hafsar fram en beställning och sätter mig och låter hunden hälsa och klappar lite på huvudet. Berättar sedan för cafeägaren att jag brukade ha en boxer, hur gammal hon är och blablabla, som man pratar om sina djur/barn/andra gemensamma saker. Sen frågar jag vad denna gullegrisen heter,, och hon svarar:
- Riley!

Hur stört är inte det?!

Jösses, jag dog lilla kärleks-, saknads- och snuttigulldöden där och då.

Det var bara det jag hade att säga. I eftermiddag har vi bara tråkiga saker såsom dammsugning, mathandling, soplämning och återvinning på schemat.

Ha en härlig helg gott folk!

1 kommentar:

Josse sa...

Av någon anledning ser jag en trött Mickis och Malin framför mig när du beskriver snuttigulldöden...