lördag 17 augusti 2013

Dag 7

Lördag och ledig dag.

Vaknade vid 7, som alltid. Sabla kyrkklockor!! :)

Louise och jag åkte 40 min härifrån, till Tyskland för att storhandla.
Eftersom allt är så himla dyrt här i Schweiz lönar det sig tydligen att åka 40min (enkel väg) för att handla billiga livsmedel. Det var liksom en helt vanlig stormarknad.
Jag själv kom därifrån med bland annat öl, schampoo och godis. Allt som behövs typ ;)

När vi kom hem vid lunchtid kom det som en våg av trötthet (som resulterade i gråt, tvivel, hemlängtan och en enorm saknad och tomhet). Det är så förjävla jobbigt och när jag får såna här dippar undrar jag varför i helvete jag ger mig iväg på sånahär skitupptåg. Så jävla typiskt mig.
Köpte iallafall en hel Kleenexbox idag, så jag har ju iallafall näsdukar!

Nehej, om man skulle rycka upp sig lite.
Det är nämligen kräftskiva här ikväll!
Sen ska jag ta tåget till Thalwil (förort) för att möta upp lite au pairer, bland annat Emelie som jag träffade igår.

Det kanske jag borde berätta om också. Igår när jag träffade Emelie, som varit här i tre veckor har jag för mig, så skulle vi hitta någon trevlig bar. Vi tog en spårvagn ut till Bellevue som ligger vid floden och började därefter traska i hopp om något trevligt utmed floden. Vi gick, pratade, pratade och gick. Tiden gick och vips hade vi gått en timme, utan att hitta något som passade. Med tanke på att ingen av oss var särskilt säkra på vart vi var så blev det ett litet äventyr att ta sig tillbaka till city, men vi lyckades. Åkte sen till Langstrasse som är festgatan (och före detta Red Light District, eller fortfarande, fast parallellt med fina restauranger). Vi hoppade in på en bar, tog en öl och snackade.
Skönt att få prata, prata, prata och bara vara.

Ikväll ska vi, efter förfesten i Thalwil, till en klubb inne i stan. Det är tydligen en hiphop/RnB/that kind of junk music-klubb.... vi får se hur länge ja orkar stanna!  Inte riiiiiktigt min musiksmak ju.

En kall dusch var det, ja!

Kram

1 kommentar:

elin sa...

ha en kanonkväll!!!! jag ska göra en fläta runt hela huvudet nu!!!! spännande. hittade denna bild på reasonsmysoniscrying. http://www.reasonsmysoniscrying.com/image/57727252127
roligt
puss hästen