tisdag 13 augusti 2013

Dag 2

*djup suck*
Idag har varit lite jobbig, men ändå ingenting mot vad det kommer att bli senare! 
Jakob har upptäckt att det finns en ny vuxen i närheten, alltså jag, och måste därför testa gränser HELA tiden när mamma Louise inte är närvarande. 

Idag har jag bytt blöjor. 
Har gjort en himla massa faktiskt, men det är väl det som är mest utmärkande. Och att jag lagade mat till barnen. Jakob storvägrade äta. Jag blev ledsen, och är ledsen. 

Selma går jättebra. Känns bra att det är mest henne jag ska ha hand om, iom att Jakob kommer vara på dagis 3 dagar/veckan med start imorgon. Vi får se hur det går! 


Jag vill verkligen, verkligen prata med någon, men för mitt eget bästa så tänkte jag avvakta tills jag fått lite kompisar här. (Borde ju dock inte vara något problem eftersom jag redan fått ett gäng tilldelat mig. "Dessa kan du bli kompis med", typ. )




1 kommentar:

Anonym sa...

MORS!
Här kommer lite goda papparåd.
1. Börja inte muta barnen första veckan, visa att det är du som bestämmer
2. Prata jättemycket med föräldrarna så att du har stöd från dem, det är viktigast.
3. Det du upplever är fullt normalt o naturligt som psykologerna brukar säga:)
KRAM