måndag 19 augusti 2013

Dag 8

Dagsläget:
Mår bra. Fnissar åt Henrik och barnen som leker tandläkare med verktygen i Jakobs verktygslåda. 
Äntligen får vi lite regn, och jag är den enda i hela Schweiz som går omkring i shorts och t-shirt. 

Dagens stora fundering gäller vilket gym jag ska börja gå på. 
(Hjälp mig!)

Förslag 1:
+ 4 min gångväg
+ Superfräscht och nytt
+ Louise går dit

- 850 CHF (6000 SEK)

Förslag 2:
+ 620 CHF (4400 SEK)
+ lite fler pass att gå på (passar min träningstyp och tider) 

- Det ligger i Dübendorf= 3 min med tåg + 5 min gå 
- Inte fullt lika nytt och fräscht, men okej
- Inget sällskap

Båda har child watch, sauna och ångbastu. 

Och ja, det är alltså dubbelt så dyrt som hemma (trots att jag redan fått rabatterade priser eftersom jag är studerande), men vad tusan - träna vill jag! :)



Funderar även på om man skulle ta och läsa en distanskurs till våren. Eller funderar och funderar - jag vill åt mina stipendiepengar!! Har hittat en som verkar mycket intressant: Tvåspråkighet och identitet på Malmö Högskola. Vi får se.. 
Är man CSN-berättigad om man läser en enstaka kurs? ÅH VAR ÄR MAMMA NÄR JAG BEHÖVER HENNE? haha

Vill också bara säga att det kändes bra att prata med mamma&pappa och sen Olof igår på Skype. Nu vill jag inte prata mer på ett tag, men det kändes bra iallafall. Så nu vet ni det!


Ikväll blir det kräft- och räksoppa till middag, och sen ska jag in till staden för att träffa lite au pairer. Jag gissar att det blir fika. 

Puss och kram


 



2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, ja det var det där med att livet består av två måsten. Vad kostar det att åka tåg till alt 2? Om du väljer alt 2 kommer du säkert lära känna någon ny spännande människa.
Kram från far.

Kusin Annafia sa...

Gällande CSN så tror jag man kan få bidrag/lån när man läser en enstaka kurs, så länge det är minst 75 % och ett visst antal poäng? Kolla www.csn.se vetja =)
Och gymet, där håller jag nog med morbror. Fräscha gym är svåra att hitta och säg att du väljer alt. 1 men ändå inte kommer matcha tider med kompisen? Själv tycker jag det är skönast att träna själv, egentid liksom :)