torsdag 29 augusti 2013

Dag 18

Grüezi!

Jag tänkte att jag kanske borde meddela att jag lever och mår bra.

Jag lever och mår bra.




Det är mest det vanliga snurret nu för tiden. Hur man nu kan säga det efter 18 dagar, men så är det.
I tisdags började jag mina tyskstudier.
Hamnade i en klass med ca 15 pers från världens alla hörn (Sydafrika, Finland, Island, Portugal, Italien och gud vet allt)  och med en lärare som heter Arne.
Satt bredvid en superhärlig tjej från Spanien som heter Claudia. 24 år, musiklärarinna, med pojkvän här i Wallisellen (så vi hade sällskap på tåget hem). Kort och gott - vi bestämde oss för att gå ut och ta en öl i nästa vecka!
Nu kan jag säga typ Wie heissen Sie?, och inte så mycket mer. Men det kommer!

Igår hade Emelie och jag en liten playdate med våra barn. Idag är det bara Selmis och jag hemma och vi har varit i city och utforkat både fina och fula områden. Vet inte vad jag är för en nanny som går på promenad på Langstrasse (det Red Light District här), men nu har vi iallafall sett en mindre vacker vy av Zurich.

Oups, nu hör jag barnskrik. Nej.. inte min. Min sover som en liten gris... dags att väcka henne så ska vi utforska Wallisellens chokladfabrik, Helly Hansen outlet samt handlar mat till middagen ikväll. Det blir grönsaksbiffar med herregud jag tappade ordet. Kikärtor, vitlök, spiskummin och citron - mixa. Vad heter det? Det iallafall. Tillräckligt enkelt för att jag ska kunna göra det.

Hummus. Där har vi det.


2 kommentarer:

Kusin Annafia sa...

Fyyy kusin! Bror din ser inte skillnad på arterna och du kan inte namnen på vegetariska rätter. Är vi verkligen släkt?! ;)

Och till nästa tyska-lektion; kom in och sjung "Durch für gegen ohne um" med melodin Blinka lilla stjärna så impar du nog stort! Det var vad vi gjorde på Hemers tyska-lektioner för att lära oss grammatik. Huuur coolt som helst när man var 15. Or not. Hoppas Arne låter er slippa. Melodin till "An auf hinter in neben" är dock svårare att förklara...
Mein Hut er hast drei ecken, drei ecken hast mein Hut är förresten också kvar sen den tiden. (Du kan nog räkna ut vilken det är)

Och på tal om nåt HELT annat så ska vi fira mormors födelsedag på lördag med ett besök. Jag hälsar från dig & Johan bara så du vet :) <3

mamsen sa...

Nu kan du mer tyska än vad jag kan (och det var ju ganska lätt att nå dit). Kul att du träffat några fler trevliga personer.
Kommentar till kusin Annafia - det är väl bra att ni kan olika saker, så att ni kompletterar varandra och kan lära av varandra!?
Själv har jag varit på årsmöte i samfällighetsföreningen ikväll. Kan du tänka dig att skjutbanan inte nämndes med ett ord, utan det var motorklubbens verksamhet och burn outs som hamnade i skottgluggen denna gång?
Johan har kommit ner ikväll för att åka till Linköping och jobba imorgon.
Kram