söndag 11 augusti 2013

Framme, installerad och online!

Halli, hallå!

Tänkte bara tala om att allt är bra.

Resan gick bra. Blev hämtad på flygplatsen av pappa Henrik och sonen Jakob. Sen åkte vi hem, med buss som tar 10 min, blev välkomnad av mamma Louise och dottern Selma, och så fick jag en liten rundvandring innan det var middagsdags.

Middag med småbarn var verkligen intressant. Mycket ris överallt..

Parallellt med nattning av barnen så packade jag upp mina väskor och försökte känna mig lite som hemma.

Har inte fått igång min schweiziska mobil än, men det ordnar sig så småningom. Ni kan nå mig här, på mail, facebook eller skype. Vad som än passar.

Lägenheten är jättefin - väldigt modern och fräsch. Mitt rum är ljust och härligt, med elektriska persienner (yes!!!!!). Eget badrum med dusch. Nu vaknade Selma.. bara dags att vänja sig vid barnskrik. (Obs - jag tycker fortfarande att det är gulligt!)

I övrigt:
Jag försöker vänja mig vid att allt är på tyska - alltså, jag försöker vänja mig vid att inte förstå ett ord. Tur att Henrik och Louise pratar svenska (och danska).
Försöker vänja mig vid småbarn.
Försöker påminna mig själv att det är helt okej att vara lite nervös första kvällen, och att det vore ytterst märkligt att ha kompisar redan.


Nu dags för lite tv-tittande innan dusch och läggdags.
Imorgon börjar äventyret i Ostlandet.

2 kommentarer:

Kusin Annafia sa...

Härligt att höra att allt gått bra kusin =)

Och smidigt med samma adress! Fick frågan av mamma igår då jag skulle sova.
"Du, vet du när Malin skulle åka?"
"...*mummel*... Näe... Snart tror jag? Tror hon skrev nåt på facebook om det?"
"Jaha vad skrev hon då då?"
"Jag minns inte... *gnugg i ögonen*..."
"Nä, okej... Kommer hon blogga nåt då?"
"Ja... *gäsp*... det antar jag..."
"Kommer det vara på samma ställe då?"
" O_o... Va?"
"Ja, alltså... Samma adress som gamla bloggen?"
"Mamma jag VEET inte!!"
Ska meddela henne att det är samma ;-)

Och härligt att du fick genen för att tycka om barn-skrik ;)

Ha det så jäkla kul nu, ska bli kul att följa dig!

GM sa...

Skönt att du är framme tycker GM & co!
Kram från oss