torsdag 15 augusti 2013

Dagens skratta eller gråta?!

Måste bara dela med mig av vad som hände mig för ca 15 minuter sen:

Jag satt i soffan, lite smålullig ska erkännas, då det bjöds på champagne dagen till ära (Henrik och Louises bröllopsdag), minding my own business. Läggdags för barnen, som sprungit omkring nakna en stund och lekt - hur som helst, Jakob klättrar upp på lampan (som har en stor, hög marmorklump som fot) i ren protest mot att det är läggdags redan - nej! säger vi vuxna. "Inte klättra på lampan. Hopp i säng! ". Jag pekar på golvet och säger: Kom ner! Nu.
Vad händer då?
Jo, Jakob, i all sin fagra nakenhet, kissar. Rakt ut. På marmorfoten, på soffan, på baksidan av min dator, på mitt lår, - här har Henrik flugit upp ur soffan och tagit Jakob  under armen och rusar mot badrummet - under tiden kommer det kiss på :
- gardinerna
-fönstret
- tv-bänken
-golvet
- i hallen.

"Hur gick det med din dator?!?"
Generad mamma börjar torka frenetiskt.
Chockad au pair wipar bort kiss från låret och nattar bebis.

Grattis på bröllopsdagen kära Henrik och Lousie!


Godnatt kamrater!
Jag tror bestämt det blir en dusch innan läggdags ikväll!

3 kommentarer:

Josefine sa...

Bättre eller sämre än spya på ssc?

Malin Svahn sa...

Josefine! Jag lyckades ju alltid sova mig igenom spyorna, iår iallafall!
Hahaha....
Men spyor är värre!

GM sa...

haha, bara att vänja sig...
Kram GM