torsdag 15 augusti 2013

Dag 4

Halli Hallå!

Att jag inte skrev något igår var ett gott tecken. Se där ja.. det kanske kan gå vägen detta?

Har gjort en himla massa saker de senaste två dagarna.
 Bland annat bytt bajsblöjor, lämnat Jakob på skolan (det får absolut inte kallas dagis tydligen!!!!!), varit ledsen och blivit glad, lärt mig hitta lite, planerat in en playdate med en annan au pair och hennes barn, åkt tåg själv med barnen, lagat mat, tröstat, blåst på onda skrapsår, hållt i handen, dansat och sjungit sånger (De två sistnämnda utan vuxna i närheten - för allas bästa).

Idag är första "riktiga" dagen, om man säger. Alltså, det är första dagen som jag är ensam vuxen  (haha, jag skrattar inombords) med barnen. Men det går bra!
Det är först nu som jag verkligen kan utvecklas.

Dagens skönaste två timmar är över om 5 min. Det är Selmas lunch nap, tillika min egentid.


Kusin: Djuraffären var som vilken djuraffär som helst. Det fanns fiskar såklart, och stora spindlar, sköldpaddor i alla storlekar (förutom jättesköldpadda typ), fåglar och en orm. Och levande syrsor och grejer i plastburkar. Väldigt spännande för både en treåring, en ettåring och en nittonåring!

Nehej, dags att väcka lillan. Jag tror vi ska ta en tripp till affären och sen ut till sandlådan.

Efterlyser förövrigt goda (OCH ENKLA) maträtter, då jag ska vara middagsansvarig på torsdagar (med start nästa vecka). Tack och bock för tips!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Koka pasta. Stek klippt bacon. Blanda med pesto, tomat, caschwenötter, gurka, paprika, avokado, grillad kyckling. Färdigt, gott och enkelt.

Kusin Annafia sa...

Ah okej, trodde Schweiz kanske skulle ha lite annorlunda mot Sverige. I USA säljer de ju hundar & katter i djuraffär t.ex. Har ju bara varit i u-länder där man inte har så mycket djuraffärer (i alla fall inte vad vi fick se)