lördag 24 augusti 2013

Dag 13

Nu har jag varit ute på äventyr. OM det var ett äventyr!! Haha
Med tanke på att klockan är 4 och jag ligger kvar i sängen, inte duschad, inte påklädd, inte ätit särskilt mycket (mer än ost och choklad, bra schweizisk bakismat!) så förstår ni vidden av gårdagen. Jeez.. 

Kortfattat kan jag säga såhär:
- Jag var SÅ nära på att åka fast när jag plankade på tåget. (Elin, du vet ju hur hårda de är här nere!). Såhär gick det till:
Jag skulle till andra sidan sjön på förfest hos Felicia. Min biljett gäller inte där, men jag orkade inte gå ut och betala en apdyr biljett, så jag plankade. Såklart kom det på kontrollanter, i cilvilkläder de jäklarna.... BILJETTEN FRAULÄIN! 
Nej, riktigt så var det inte, men iallfall. Jag satt alltså på tåget bort från Zurich main station, men när kontrollanten frågade vart jag skulle sa jag osäkert.... eh, Zurich HB.. 
Ma'am you are on the WRONG TRAIN!  
- Oh no... Really?! This is not the train for HB? 
- No!!!!!
- Well then.. I better get off right here then. Thank you! 

Kort och gott - hoppar av tåget (utan böter på 100 CHF ) och hamnar på en perrong mitt i ingenstans - väntar 30 min på nästa tåg - köper ändå ingen biljett - perfekt!

Vi hade det supertrevligt på förfesten, åkte in till stan (HANN inte köpa biljett. Förlåt Swiss SBB - I owe you 16.-). 
Sen gick vi på Kaupfleuten, "den hetaste nattklubben i Zurich". Vet inte om jag håller med, men roligt var det iallafall.
Kom inramlandes 05:30 imorse, så SÅ illa kan det ju inte varit. Hehe.. 

Åt min första pretzel. Den var kall och torr.

Alla schweizare jobbar på bank. Det är ett faktum. 100% av dem (enligt min undersökning). 

NEHEJ! Där fick ni höra kanske lite för mycket av min gårdag. Men mamma och pappa, oroa er inte. Jag är fortfarande en liten ängel! :) Haha

NEHEJ! In i duschen och på med kläder. Jag ska på restaurang med Emelie! 


2 kommentarer:

elin sa...

hahaha

Anonym sa...

Hm och jag som har ett jobb där jag hela tiden tjatar om att brott lönar sig INTE!!!!
Jag tror minsann att du behöver lite fars livsskola igen:)
Kram från far
PS. Älskar dig ändå även om du är lite kriminell.