måndag 2 april 2012

april april!

Tänker inte skriva några lama aprilskämt... haha.

Hesten: Jag får pussas hur mycket jag vill, men skaffa barn (som jag verkligen hade tänkt göra när jag är 18 år) får jag inte. Inte heller byta religion eller pierca mig.

Tänkte bara berätta kort om min alldeles underbara helg:
Igår kväll hängde vi hos Alec. Jag råkade kalla mina kära vänner socialt handikappade och vi lekte kurragömma och Alec hade ett låtsassvärd, och vi lekte TV-spel på riktigt, oh no, someone keeps pressing the A-button *squat - squat - squat*. Förträffligt kul med ett förträffligt gäng kompisar!

Imorse var det kyrko-duty, alltså leka med barnen. Hade minst en bebis i knät hela tiden, blev slemmig av babyspott och åh så mysigt! Blev även uppskriven som reserv (så att jag förhoppningsvis slipper sitta inne i kyrkan varje söndag och får istället leka med barnen). Yay!
Sen åkte Connie och jag till gymmet och Body Flow:ade litegrann. Det är en blandning av yoga och pilates och är förskräckligt trevligt. Sen var det dags att åka hem för att snabbt byta om -
- Här får ni höra något intressant förresten: I America måste man duscha minst en gång/dag. I vårat hus gör vi det på kvällen. Behöver man duscha efter ett gympass/idrottslektionen i skolan/andra svettiga aktiviteter? Nej.  Konstigt! -
- och sedan åkte vi downtown för att äta middag på Macado's. Det är en mysig restaurang som har tavlor i taket och hängade flygplan från taket, en halv bil i väggen och allt är i trä. Såklart var vi lite sena så vi fick skynda oss med maten, men det var jättegott! Sen skyndade vi oss till Roanoke Civic Center för att gå på Cirque Du Soleil's föreställing Quidam. Det var alldeles fantstiskt fint med män i hamsterhjul, flickor hängades uppochned i taket, starka män och fina cirkusflickor. Fantastiskt bra!
Vi gillade det väldigt bra allihopa och de tackade och bockade för den fina julklappen!
Rekommenderar det verkligen om det är så att de kommer till Sverige eller ni har vägarna förbi Las Vegas.


Jenna undrade förresten hur ni  (mamma och pappa) kunde köpa biljetterna. Haha... gulligt.

Mamma: Spring Break snart och jag tog nog precis ut det sista från mitt konto. Flytta gärna (eller.. gärna och gärna, du har inte så mycket till val) över mer pengar. DC och Philly, yay!!

Ni undrar säkert vad som tog åt mig när jag uppdaterade så duktigt. Äsch... jag har ett paper som är due tomorrow. hehe. sista-minuten-Malin?
Ha det kanoners! Nu ska jag ha himla kul i en veckas tid, men helgen efter nästa har jag inget inplanerat så det är ett bra tillfälle för Skype och dylikt!
Kramar!
/Pippi-Lotta

3 kommentarer:

mamma sa...

Hejsan Pippi-Lotta, Kul att julklappen blev bra!
Kolla ditt konto igen, för jag flyttade pengar i förra veckan. Hör av dig om det inte räcker.
Nu är det dags för sista gången på buggkursen.
Kramar

Anonym sa...

TJENA MITTBENA!
Jo jag tror pengarna kommer snart. Din mor sa att det inte går att flytta över hur mycket money som helst elektroniskt utan att man måste ha en lastbåt för de summor som du behöver. Men så är det väl inte, det går väl att flytta vilka belopp som helst elektroniskt?
Klockan är asmycket, jag pluggar. Vilket väl innebär att du snart kommer hem från plugget? Om du ser det här så skypa gärna. Jag har en del att berätta från helgen.
Tugga svälj - snart e de helg!
Kram från din poetiska far.

Anonym sa...

TJENA MITTBENA!
Jo jag tror pengarna kommer snart. Din mor sa att det inte går att flytta över hur mycket money som helst elektroniskt utan att man måste ha en lastbåt för de summor som du behöver. Men så är det väl inte, det går väl att flytta vilka belopp som helst elektroniskt?
Klockan är asmycket, jag pluggar. Vilket väl innebär att du snart kommer hem från plugget? Om du ser det här så skypa gärna. Jag har en del att berätta från helgen.
Tugga svälj - snart e de helg!
Kram från din poetiska far.