torsdag 19 april 2012

fin-onsdag

Av ingen särskild anledning alls, men idag är den här helt varnliga onsdagen en fin-onsdag.
Dagarna rullar på sådär väldigt snabbt igen, vilket känns skönt, men jobbigt. Det är svårt att förklara men jag vet att varenda en av utbytesstudenterna förstår precis vad jag menar.

Igår och i förrgår var det sådär hemskt varmt så att man dog utan air conditioning. I måndags var det som varmast 93 grader Farenheit, vilket motsvarar 33.89 grader celcius. Stekande solsken och jag dog i värmen när vi sprang våra 2 uppvärmningsvarv på träningen (det är alltså 800 m). Igår var det bara 88 grader, alltså 31 celcius. Rena vårvärmen ju! haha. Idag däremot, då tänkte jag att nu får vi säkert en till varm dag. Icke sa Nicke. 55 grader. Ja. Ni räknade rätt. 13 grader Celcius. I spöregn. Hade vi ens träning? Nix. Hade jag missat mina potentiella skjutsar hem? Japp. Hade jag tillräckligt med batteri i telefonen för att ringa hem? Nix.
Trots den fina starten valde jag att stanna (eller, jag hade inget val..haha) och springa med mina gamla vänner från indoor, alltså distance folket. Mycket trevligt, men mycket saktare gick det. Men det kanske inte är så konstigt eftersom jag fick träningsvärk efter min lilla löptur i söndags. HELA 2 KM sprang jag. Nu ska jag väl även tillägga att det var 35 grader varmt ute, jag hade inte sprungit på flera veckor, och jag hade inget vatten. Rutinerat Malin. Bra där.

Nu kommer en dålig nyhet. Mycket dålig.
Vet inte om jag berättade att jag köpte skor och väska till prom. Det gjorde jag iallafall i helgen. Skorna hade de inte i min storlek så de skulle skickas från en annan affär, och vi betalade extra så de skulle komma fram extra snabbt och sådär. Idag kom de. De hade fläckar, skimmret var avskavt, spännena var beat up, och de var uppenbarligen använda innan jag fick dem. Rätta mig om jag har fel nu, men inte betalar man $100 för ett par begagnade skor?
Ringde Grammie och beklagade mig (eftersom hon faktiskt är delägare i mina skor) så hon ska åka dit och vara arg.

Vet ni vad? På fredag är 2nd 6 weeks för 2nd semester över. På svenska betyder det 2/3 av vårterminen är avklarade. Då blir det betyg och lite vel över om mitt huvud vill stanna här eller åka hem.
Annars då? Nja.. Aimee har fått jobb på Taco Bell.
+: hon tjänar pengar
-: hon får mindre tid att spendera med mig.

Min käre bror har fått jobb om ni inte visste det redan. Grattis Bo-Bo! :)

Nu ska jag dyka ner i pluggträsket ett tag.
Ha det fint, seniors och senioritas. (Nästa grej på min bucket list är att lära mig spanska.)

1 kommentar:

Anonym sa...

MORS!
Här är det klass ett-varning, men det blir nog ej såfarligt. Det är inte ens vitt överallt ännu. Men bara en plusgrad. Jag har en sträckning i vänster lår så löpningen är ej så njutbar. Har iaf kört 16 km ikväll. Igår tog Brynäs SM-guld så jag måste nog ringa Johan snart:).
Vet du varför Tiina inte har någon hink?
Rätt svar: Hon använder en katt som spann.
Jadu Malin, längtar till juni och få plåga dig med ännu mera pappa-skämt. Skypa på söndagkväll?
KRAM!